ПРАВИ СЕ ЈОШ ЈЕДНА ПРУГА У СРБИЈИ: Кинези граде два колосека дуга 84 километара!
Кинеска компанија ЦРБЦ припрема се за градњу још једне пруге у Србији.
У питању је двоколосечна пруга од Ресника до Велике Плане. Дужина деонице је 84 километара и она се налази на траси железничког Коридора 10.
Немачки инвеститор изградио и другу фабрику у Србији: Нова инвестиција за Крагујевац!
БРЖИ ТЕРЕТНИ САОБРАЋАЈ: Завршена електрификација пруге у Краљеву
ОТВАРА СЕ ФАБРИКА У ПАНЧЕВУ: Нова инвестиција, ускоро потписивање уговора
ЦРБЦ тренутно припрема процену трошкова изградње нове двоколосечне пруге Ресник - Клење - Мали Пожаревац - Мала Крсна - Велика Плана, речено је Танјугу у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.
Са ЦРБЦ је недавно потписан Меморандум којим је предвиђено унапређење капацитета на деоницама пруге од Београда до Ниша, Прешева и границе са Северном Македонијом.
У Министарству кажу да се спроводе спроводе припремне активности за реализацију тог пројекта, као и да је процењена вредност инвестиције 340 милиона евра.
На питање да ли ће та пруга бити део брзе пруге на правцу према Будимпешти, наводе да је пруга део железничког Коридора 10, као и да постизање трасе пруге на којој ће бити могуће остварити брзину од 200 км на сат у неравничарским условима није једноставан задатак.
Предлози компаније ЦРБЦ показаће у којој мери је у односу на економску оправданост пројекта могуће увећати максималне пројектоване брзина на тој деоници.
Прву фазу пројекта пруге чиниће реконструкција и изградња двоколосечне пруге Ресник - Клење - Мали Пожаревац у дужини од 26 км.
Друга фаза пројекта обухвата реконструкцију и изградњу двоколосечне пруге Мали Пожаревац - Велика Плана у дужини од 58 км.
Пројекат подразумева реконструкцију постојеће пруге и изградњу нових деоница двоколосечне пруге, реконструкцију и модернизацију сигнално - сигурносних и телекомуникационих уређаја и постројења, реконструкцију постојећих и електрификацију нових колосека пруге, изградњу и реконструкција објеката: тунела, мостова и вијадукта и друго.
Технички тимови ЦРБЦ-а спроводе активности на дефинисања идејног решења трасе пруге Ресник - Велика Плана.
Како се ради о делимично новој траси потребно је извршити и снимање и анлизирање стабилности терена како би будућа траса имала повољније параметре експлоатације и одржавања, у поређењу са постојећом једноколосечном преко Младеновца.
Генералним пројектом реконструкције и модернизације пруге Београд - Младеновац - Ниш - Прешево - граница Северне Македоније закључено је да је вођење трасе нове двоколосечне пруге од Ресника до Велике Плане преко Малог Пожаревца и Мале Крсне повољније, из разлога заобилажења постојећег тунела, клизишта и великог успона, чије би проширење било скупо и радови готово немогући под саобраћајем.
Тако се будућа двоколосечна пруга директно везује за постојећу пругу према Мајданпеку и Смедереву где ће преко станице Мала Крсна имати директну везу и са новом луком на Дунаву.
У Министарству напомињу да је прилив робе за транспорт железницом неупоредиво већи у односу на регион Младеновца.
Трошкови одржавања пруге преко Младеновца значајно су већи због клизишта у брдском делу и нестабилног земљишта у низијском делу трасе.
Такође, анализом пројектних параметара уочено је да је трасом модернизоване пруге преко Мала Крсне могуће на око 50 одсто дужине постићи брзине преко 120 км на сат.
У овој фази деонице преко Младеновца нису планиране за рад и акценат је стављен на изградњу двоколосечне пруге Ресник - Клење - Мали Пожаревац - Мала Крсна - Велика Плана.
Такође, наводе да реконструкција деоница преко Младеновца није поверена ЦРБЦ-у нити било којој другој компанији.
Инфраструктура железнице Србије је преостале деонице, током редовног одржавања, припремила за преузимање комплетног транзитног саобраћаја.
Ремонт деонице Јајинци - Мала Крсна је започет 15. маја 2019. и изводи се уз потпуну обуставу саобраћаја.
Реконструкција је предвиђена уз побољшање трасе за одвијање саобраћаја брзинама до 120 км на сат, а и 160 км на сат где је то могуће.
Затим дозвољено је осовинско оптерећење на прузи од 225 кН и дозвољено оптерећење по дужном метру од 80 кН/м (категорија Д4), са уградњом шина типа УИЦ 60.
Кад је реч о деоници Сталаћ-ђунис, израђена је Студија оправданости са Идејним пројектом и Студијом о процени утицаја на животну средину из фонда WBIF.
У току су измене техничке документације у складу са коментарима чланова Републичке ревизионе комисије, па се до краја године очекује одобрење Републичке ревизионе комисије.
Планирано је аплицирање за кредитна средства код ЕИБ и бесповратна средства кроз програм WBIF.
Финансирање овог пројекта још увек није обезбеђено, а вредност пројекта је око 160 милиона евра.
Према пројекту, планирана је изградња потпуно нове трасе двоколсечне пруге за брзине до 160 км на сат. Дужина деонице је 17,5 км.
Пројекат укључује електрификацију пруге и уградњу сигнално-сигурносних и телекомуникационих уређаја.
ИЗГРАДЊА "ТУРСКОГ ТОКА" КРОЗ БУГАРСКУ СЕ ОДЛАЖЕ: Да ли ће почети наредне године?
Завршено 60 одсто подморског дела "Северног тока 2"
У оквиру пројекта биће изградњено пет тунела, мост, железничка станица и денивелација путно-пружних прелаза.