ПРЕСТОНИЦА ВОЈВОДИНЕ УСКОРО ДОБИЈА СВОЈ АЕРОДРОМ: Надомак Новог Сада гради се писта са салашима и пословном зоном
План детаљне регулације који представља како би у будућности могао да изгледа новосадски Аеродром Ченеј, на јавном је увиду.
Овим планом урбанисти су предвидели значајне измене који ће овом аеродрому, који се налази на 10 километара од европске престонице културе, омогућити да постане савремена ваздушна лука са регионалним саобраћајем.
Како се наводи у документацији, планом је обухваћена површина већа од 116 хектара и то простор садашњег пољопривредно-спортског аеродрома Нови Сад-Ченеј, део пољопривредног земљишта и део државног пута.
ПОТРЕС НА БЕРЗАМА ЗБОГ АМЕРИЧКИХ ИЗБОРА: Трампов говор променио је све!
НАЈВЕЋИ УЛОГ НА СВЕТУ: Бизнисмен положио ПЕТ МИЛИОНА ДОЛАРА на Трампову победу, ако се оствари чека га папрена цифра
АНАЛИТИЧАРИ НИСУ ОПТИМИСТИ: На списку валута које би требало да расту после америчких избора НЕМА ЕВРА!
Највећи део плана односи се управо на комплекс аеродрома, те на површину намењену изградњи салаша, а део је предвиђен за пословне садржаје.
Када је на овом аеродрому у августу прошле године обављен први директни међународни лет, указано је на потенцијал који Ченеј има за међународни саобраћај. Тада је на травнату писту слетео авион из Немачке у којем се налазио директор немачке фирме Мамингер, Клаус Херпел, на путу да посети своју фабрику у Госпођинцима.
Међутим, како постојећи аеродром пољопривредно-спортског карактера и са својом травнатом пистом и техничким карактеристикама не испуњава услове за одвијање цивилног путничког саобраћаја, планом се предвиђа изградња савременог аеродрома. Наиме, како се наводи у плану, на Аеродрому Нови Сад–Ченеј, предвиђа се редован линијски саобраћај, саобраћај нискобуџетних авио-компанија, туристички чартер, раднички чартер летови и авио-такси летови, али и регионални саобраћај.
Ченеј би, тако, требало да обезбеди повезивање Војводине са пословним центрима бивших југословенских република и другим околним земљама. Осим тога, планирано је да се задрже и све функције спортске и пољопривредне авијације. У том циљу, на Ченеју се планира писта дужине 1.700 и ширине 30 метара, на коју ће моћи да слећу авиони са распоном крила од 24 до 36 метара.
Максимални капацитет оваквих авиона је око 100 места, а уз то, аеродром ће имати и травнату полетно-слетну стазу. Део комплекса аеродрома представља и пристанишни комплекс који се састоји из спортског дела аеродрома, површине 3,14 ха и новог путничког и карго дела аеродрома, површине 3,58 ха.
У северном делу простора намењеног пристанишном комплексу аеродрома задржаче се спортски део аеродрома и предвиђа се реконструкција постојећих и изградња нових објеката, као и платоа и саобраћајних површина у функцији основне намене тј. спортског дела аеродрома и пољопривредне авијације.
У првој фази док не буде изграђен нови путнички и карго део аеродрома, овај спортски део ће обављати истовремено и функцију путничког цивилног аеродрома па се у складу са тим омогућава и изградња појединих нових објеката.
То су управна зграда са делом за пријем и отпрему путника, сервиси и гаража, платформа за паркирање авиона, хангари за летелице, платформа за прање авиона, објекат за смештај спортиста, контролни пунктови и објекти потребне инфраструктуре и др.
У јужном делу пристанишног комплекса, планира се простор који се намењује за изградњу објеката у функцији новог комплекса путничког и карго пристаништа.
У овом делу аеродрома се предвиђају пристанишна зграда, технички блок са контролним торњем, контролни пунктови, објекат ватрогасне службе са резервоаром за воду, платформа за прихват и отпрему, манипулативне површине, карго магацин, односно објекат за складиштење робе, рулне стазе, паркинзи, складишта као и хотел.
Иначе, како комплекс аеродрома има оријентацију на Државни пут ИИА-100, планом се предвиђа и повезивање са железницом. У ту сврху планира се колосек који ће повезати комплекс аеродрома са пружним правцем регионалног карактера Нови Сад–Бечеј.