Промена на челу: Кина већ "прешишала" САД
Вредност кинеске малопродаје у овој години ће бити око 5.600 милијарди долара, што је за 100 милијарди долара више него у САД.
Према истраживању консултантске компаније "еМаркетер", раст богатства кинеске популације и убрзани развој трговине преко интернета покренули су малопродајну експлозију у тој земљи.
Стигле МИЛИЈАРДЕ из иностранства: Кад рођаци шаљу новац РАДУЈЕ СЕ И ДРЖАВА
"Последњих година кинеским потрошачима повећани су приходи и милиони Кинеза постали су нова средња класа. Резултат тога је нагли пораст куповне моћи и просечне потрошње по особи", каже Моница Пеарт из "еМаркетера", наводи пословни.хр.
Процене консултантске куће наглашавају да светским брендовима кинеско тржиште постаје све важније, чак и у случају да раст светске економије успори. Кина је већ сада највеће светско тржиште аутомобила и паметних телефона.
Разлика између кинеског и америчког малопродајног тржишта повећаваће се и у наредних година, а притом ће кинеска економија брже расти до 2022. године, наводи се у проценама "еМаркетера".
Највеће кинеске компаније за трговину путем интернета одиграле су кључну улогу у експлозивном расту. Очекује се да ће у овој години куповина кинеских потрошача преко интернета износити 35 одсто или око 2.000 милијарде долара, док ће амерички потрошачи тим путем остварити тек 11 одсто укупне куповине, објавио је "еМаркетер".