РАСТЕ ИНТЕРЕСОВАЊЕ, А ДРЖАВА ПОМАЖЕ: Једна група добија субвенције од 5.000 евра, прича се и о бесплатном паркингу
Аутомобилска индустрија окреће се производњи електричних и хибридних возила - која мање загађују животну средину.
Европска унија подстиче њихову куповину, јер са улица избацује "дизелаше". Субвенције даје и наша земља, али су ти еколошки аутомобили нашим возачима прескупи. Ипак, ове године видљив је значајан раст интересовања, па из Владе најављују наставак олакшица.
Куповину електричног или хибридног возила држава дотира до 5.000 евра и за те намене ове године из буџета је издвојено милион евра. До сада је стигло 280 захтева за куповину 314 разних возила.
ПОЧЕТАК ПРЕГОВОРА МИРИШЕ НА ВЕЋЕ ПАРИЦЕ: Хоће ли се повећати минималац и шта о томе кажу челници
КРАЂА ВЕКА! Хакери прво украли више од ПОЛА МИЛИЈАРДЕ долара а оно што су затим урадили је све ШОКИРАЛО
ИМАМО ОЗБИЉАН ПРОБЛЕМ - ТРЖИШТЕ РАДА ПОСТАЛО ТУРБУЛЕНТНО: Србију захвата тренд запошљавања иностаране радне снаге
- Имамо и директне захтеве од физичких лица, али и од фирми тако да у оквиру једног захтева буде више возила. Из тог разлога нам је број захтева мањи од броја возила за које се тражи субвенционисање. Што је изузетно похвално. Значи да се и физичка и правна лица интересују за ову конкретну меру која директно утиче на смањење аерозагађења - рекла је Сара Павков из Министарства заштите животне средине.
Возачи кажу да су и поред подршке ти аутомобили за њих и даље неисплативи, али треба имати на уму да је Европска унија одлучна да дизелаше потпуно замени електричним и хибридним аутомобилима до 2035. године.
- Па могу да размишљам само о тој куповини дуго, баш немам могућности. Врло су скупи - рекао је Саво Срећковић, таксиста из Београда.
Државне субвенције за електричне или хибридне аутомобиле за стручњаке су добар потез, али их док не појефтине треба, кажу, допунити и додатним олакшицма, као што то раде у земљама Уније.
- Да се евентуално за те аутомобиле дозволи употреба жуте траке, да им се дозволи евентуално бесплатно паркирање, да евентуално на ауто-путу не плаћају путарину. И наравно оно што је најбитније - електропуњачи. Без адекватне мреже пуњача који ће омогућити да ви кренете на пут од Београда до Ниша да можете да напуните батерију и вратите се. Без такве једне инфраструктуре је немогуће очекивати и више аутомобила на тржишту - навео је Милан Белин, председник Српске асоцијације увозника возила и делова.
Надлежни поручују да желе да повећају средства. "Сада креће овај период планирања буџета и ми се надамо да ћемо за наредну годину, ако не исти износ, и повећати средства за субвенционисање", навела је Сара Павков.
У Србији је регистровано 4.000 електричних и хибридних возила, има око 100 електропуњача, а струја за њих је углавном бесплатна. Извесно је да повећање броја тих еколошких возила мора пратити и изградња нових капацитета за производњу електричне енергије из обновљивих извора.