Све више Срба се бави ОВИМ ПОСЛОМ, предузеће за годину зарадило 700 МИЛИОНА, а држава даје НАЈВЕЋЕ СУБВЕНЦИЈЕ
Управљање отпадом профитабилан посао и у нашој земљи, а државне субвенције међу највећима.
Само једно предузеће које се бави рециклирањем аутомобилских гума зарадило је за годину дана близу 700 милиона динара, а добар део прихода потиче и од државних субвенција, јер Србија даје стимулацију од 20 динара по килограму.
- У Србији се годишње рециклира око 53.000 тона гума - каже Филип Радовић, директор Агенције за заштиту животне средине.
СВИ СУ ГА СЕ ПЛАШИЛИ: Чувени кошаркаш је у 13. години био ВИСОК 190 цм, али ту није стао (ФОТО)
ОТКРИО РАЗЛОГ НЕУСПЕХА У КИНИ! Слажете ли се са Ђорђевићевим речима?
- На основу програма који смо спровели 2013. и 2014, уз помоћ Краљевине Норвешке направили смо софтвер који нам омогућава да тачно одредимо колико се гума годишње појави на нашем тржишту.
Радовић објашњава да се по садашњим правилницима, гуме које се увозе ненамонтиране на аутомобиле "мере у тонама", а гуме на аутомобилима у комадима. Ради се на новом правилнику који ће, највероватније, искористити неки од сличних докумената развијених земаља запада.
То је битно и због субвенција државе, а Србија даје једну од највећих стимулација у региону - каже Радовић. - Гума је веома профитабилан материјал. Када се рециклира, може да се искористи веома лако за многе намене што опет доноси профит.
У Србији највише предузећа које се баве рециклирањем гума има на подручју Војводине. Али, с обзиром на субвенцију државе, загарантовано тржиште, лако се може очекивати да се овај бизнис додатно развије на целој територији.
Има и планова да се ојача мрежа сакупљача, не само искоришћених аутомобилских гума, већ и других сировина и то тако што би се део субвенција усмеравао и на предузећа која ће се бавити прикупљањем.
ДО КРАЈА ГОДИНЕ ЈОШ ТРИ НОВЕ ДЕОНИЦЕ: Србија се гради НЕВЕРОВАТНИМ ТЕМПОМ, ускоро МНОГО БРЖЕ од Београда до Чачка
КОЈЕ ВОЋЕ ДОНОСИ НАЈВЕЋУ ЗАРАДУ у Србији? Ове ДВЕ СОРТЕ су најисплативије за узгој, зарада и до 10.000 ЕВРА!
ЛЕПА ВЕСТ ИЗ НИШАВСКОГ ОКРУГА: У Алексиначким рудницима ПОНОВО СЕ КОПА мрки угаљ
Циљ је да се са дивљих депонија, из река, потока, шума, уклоне аутомобилске гуме које би уместо да уништавају животну средину, донеле зараду.
- Србија нема погон за прераду батерија из тих аутомобила, али постоји фонд у који се уплаћују средства приликом увоза аутомобила који је усклађен са европском праксом такозваним таксама намењеним експлоатационом веку аутомобила (Лифе Тиме Tax) - објашњава Радовић. - Тако да ће и тај проблем бити решен у догледно време.
ИЗВОР ЖИВОТА ЗА 100 МИЛИОНА ЉУДИ: Ово је најважнија река на свету, а због ње би могло да зарати 11 држава (ВИДЕО)