"СОКО" ЋЕ УСКОРО ВОЗИТИ И ДО НИША! Велика вест за грађане Србије: Од Београда до југа за само САТ И ПО ВРЕМЕНА
Према званичним подацима, у Србији је до сада завршено 830 километара пруга, док нас у годинама које следе очекује још 1.165 километара.
У јуну почињу радови на прузи од Београда до Ниша, а рок за завршетак је 2026. година. Градиће се нова пруга све до Димитровграда и бугарске границе.
ЈЕФТИНИЈЕ ГОРИВО И ТОКОМ АПРИЛА: Продужава се уредба о ценама нафте
ОБЈАВЉЕНА ЛИСТА НАЈБОГАТИЈИХ ЗА 2022. ГОДИНУ: Мање милијардера него прошле године, неочекиване промене у врху
ПРЕКО 300 РУСКИХ ФИРМИ ПОКРЕНУЛО БИЗНИС У СРБИЈИ Ово су претежне делатности које се траже
Брзим возовима који јуре 200 на сат путоваће се од 2026. и до Ниша, а радови на новој прузи почеће на лето.
Вожња на 230 километара дугој прузи од Београда до Ниша, уместо досадашњих шест сати, трајаће свега сат и 20 минута.
Цео пројекат вредан је 1,8 милијарди евра.
Упоредо са овом брзом пругом до краја године почеће и модернизација и реконструкција пруге од Ниша до Димитровграда у дужини од 80 километара, којом ће возови саобраћати 120 км/х, а радови вредни 424 милиона евра биће завршени 2025.
Тада ће се од Ниша до бугарске границе, уместо досадашњих два сата и 40 минута, стизати за мање од сат времена.
Када све то буде завршено, брзим возовима ће се од Димитровграда до Суботице стизати за нешто више од три сата, чак четири пута брже него што би се данас путовало. Поређења ради, колима се од Београда до Суботице сада путује готово три сата.
Према званичним подацима, у Србији је до сада завршено 830 километара пруга, док нас у годинама које следе очекује још 1.165 километара.
И до Будимпеште до краја 2025.
Брза пруга од Београда до Суботице биће завршена до краја 2024. године, када ће се од престонице до мађарске границе стизати за мање од сат времена, уместо четири и по сата, колико је требало пре почетка радова.
Након тога остаје само да Мађари заврше свој део пруге до краја 2025.
Три пута брже
- Изградња брзе пруге Београд - Ниш у дужини од 230 километара почеће на лето, и то изградњом тунела између Сталаћа и Ђуниса, као једним од најсложенијих објеката на том делу железничког коридора. Када је реч о прузи Ниш - Димитровград, почетак радова очекује се до краја ове године. Модернизација и реконструкција пруге Ниш - Димитровград, укључујући њену електрификацију и изградњу обилазне пруге око Ниша, требало би да буде завршена 2025 - каже Ненад Станисављевић из "Инфраструктуре железнице Србије".
Станисављевић наводи да ће вожња од Београда до Ниша трајати мање од два сата, што је чак три пута брже него данас. Он наглашава да је сасвим реално очекивати да ће на дневном нивоу, возовима од Београда до Ниша путовати дупло више људи него што сада путује од Београда до Новог Сада.
- Брзом пругом и новим возовима између Београда и Новог Сада, након пуштања пруге у саобраћај, на дневном нивоу превози се од 10.000 до 12.000 путника. С обзиром на то да је реч о знатно краћој релацији и мањем броју станица него што има између Београда и Ниша, а имајући у виду да ће време путовања возом бити краће од два сата, сасвим је реално очекивати да ће дневно између ова два града возовима путовати најмање 20.000 путника - јасан је Станисављевић.
Умрежавање Србије
У Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре потврђују да је од 2015. до 2022. године завршена реконструкција укупно око 830 километара пруге, укључујући и брзу пругу између Београда и Новог Сада.
- У току су радови на изградњи и реконструкцији око 226 километара пруге и планирани су пројекти за још 936 километара. То је укупно 1.165 километара пруга које ће бити изграђене или реконструисане у наредним годинама. На овај начин стварају се услови за брз и економичан транспорт робе железницом у међународном железничком саобраћају - кажу у ресорном министарству и додају да ће железнички саобраћај постати конкурентан у односу на друге видове саобраћаја, посебно када се смањи задржавање теретних возова на границама.
Шта је све изграђено од 2015. године
Магистралне пруге
- Београд - Нови Сад 80 км
- Голубинци - Рума 17,9 км
- Сопот - Ковачевац 18,4 км
- Мала Крсна - Велика Плана 29,5 км
- Бујановац - Букаревац 13,7 км
- Врањска Бања - Ристовац 17,7 км
- Винарци - Ђурђево 15 км
- Панчевачки мост - Панчево главна 15 км
- Гиље-Ћуприја-Параћин 10,2 км
- Ресник - Ваљево 77,6 км
- Топчидер - Раковица - Ресник 7,5 км
- Џеп - Предејане 5 км
укупно око 302 км
Регионалне пруге
- Суботица - Сента 38,5 км
- Кумане - Банатско Милошево 28,5 км
- Нови Сад - Богојево 69,5 км
- Ниш - Зајечар 108 км
- Лапово - Крагујевац 28,5 км
- Панчево - Орловат - Римски Шанчеви 102,5 км
- Орловат - Зрењанин 26 км
- Шабац - Лозница - Брасина 53 км
- Пожаревац - Мајданпек 90 км
- Вељково - Кобишница 5 км
- Заграђе - Борска Слатина 3,5 км
- Београд ранжирна - Батајница 26 км
укупно око 529 км
Шта се тренутно гради
- Нови Сад - Суботица 108,1 км
- Јајинци - Мала Крсна 68,8 км
- Ниш - Брестовац 22,8 км
- Суботица - Хоргош 26,6 км