ВОЖЊА КА НОВОМ САДУ НА ДВА НИВОА: Уговор додељен, познато колико ћемо платити "Штадлерове" брзе возове
Тендер за набавку три композиције је расписан у фебруару
Брзом пругом између Београда и Новог Сада саобраћаће "Штадлерови" возови на два нивоа. Одлука о додели уговора донета је у понедељак, а швајцарска компанија једина је послала понуду на тендеру Министарства саобраћаја, који је окончан 15. марта.
Влада усвојила Стратегију државног власништва и управљања: ЕБРД пружа подршку
ВЕЛИКИ УДАР НА ЏЕП ГРАЂАНА - УЉЕ СКАЧЕ НА 200 ДИНАРА! Зашто је то тако и да ли нас чека нови раст цена?
"ЗА КВАЛИТЕТНЕ СРПСКЕ ПРОИЗВОДЕ НЕ ПОСТОЈЕ ГРАНИЦЕ" Недимовић: Бахреин заитересован за робу наших привредника
Србија ће три електромоторна воза за брзине 200 километара на сат платити 62.197.200 евра са ПДВ-ом.
Ова цена је за око десет милиона евра већа од процењене вредности, која је била наведена у јавној набавци. У образложењу за вишу цену понуђач је навео додатне трошкове и кратко време испоруке.
- Поскупљење цена за компоненте воза добављачи објашњавају растом цена свих материјала на глобалном тржишту због утицаја епидемије - наведено је у Одлуци о додели уговора. - Несумњиво је да је на повећање цене утицало и веома кратко време испоруке, јер производња оваквих возова траје око две године, као и количина наручених возова. Захтевано је да у цену воза уђе и електро и машинско пројектовање, пројектни менаџмент, трансформатор и остале додатне компоненте.
Први стиже у октобру
Први воз у Србију би требало да стигне у октобру. Већ крајем године први путници би могли да се провозају овом трасом брзином до 200 километара на сат. Процена је да би путовање између два града требало да траје око 27 минута. Рок испоруке за преостала два воза је до 31. децембра.
Тендер за набавку три композиције је расписан у фебруару. Председник Александар Вучић је почетком марта наговестио да ће брзом пругом возити швајцарске композиције, као и да ће карта за ово путовање између Београда и Новог Сада коштати осам евра, односно око хиљаду динара.
Изградња брзе пруге између Београда и Новог Сада кошта око 850 милиона долара, а радове изводе кинеске и руске компаније. Део је пројекта железничке саобраћајнице која би требало да повеже Београд и Будимпешту. Руска компанија "РЖД Интернешнел" гради најзахтевнију деоницу од Старе Пазове до Новог Сада на којој је и вијадукт Чортановци са којег ће бити најлепши поглед на Дунав, као и тунел дуг 2,2 километра. Укупна дужина брзе пруге кроз нашу земљу биће 182,3 километара.
У бојама заставе
У тендерској документацији су наведени детаљи које возови који ће саобраћати првом брзом пругом у Србији, морају да испуне. Дуги су око 100 метара и морају имати минимум 300 места за седење, а биће у бојама српске заставе.
Под и бочни зидови морају бити са грејним елементима, прозори са сигурносним стаклима, а морају испуњавати и услове топлотне и звучне изолације, као и спољно и унутрашње ЛЕД осветљење. "Штадлерови" возови на два нивоа имају 12 клизних врата на електрични погон. Пре него што задуже нова возила, машиновође из "Србија воза" ће проћи обуку за управљање новим композицијама, као и обуку за одржавање.