СРПСКЕ ФИРМЕ МОДЕРНИЗОВАЛЕ ПРУГУ БЕОГРАД-ПАНЧЕВО! Возови ће бити бржи за 70км/х
Утоку радова уштеђено милион долара
Завршени су сви радови на модернизацији пруге Београд - Панчево и градњи пратећих инфраструктурних објеката, а први заменик директора компаније руских железница РЖД интернешнл у Србији Мансурбек Султанов рекао је данас да ће брзина возова бити повећана са око 50 на 120 км на сат.
"Почела је данас да ради екстерна комисија за технички пријем радова на деоници Београд - Панчево, што је неопходно за добијање употребне дозволе. Завршили смо потпуно све уговорене радове, као и оне додатне", рекао је Султанов Танјугу.
НИЈЕ ЧУО СИРЕНУ: Мушкарца усмртио путнички воз код Сремске Митровице!
Пројекат је финансиран средствима руског кредита за модернизацију српских железница. Вредност инвестиције на прузи Београд - Панчево је 91 милиона долара, од чега је око 78 обезбеђено из кредита, а 13 милиона долара из буџета Србије (15 одсто).
"Тај пројекат је обухватио реконструкцију и модернизацију постојећег колосека и изградњу потпуно новог колосека и враћање на пројектовану брзину од 120 километара на сат", истакао је Султанов.
Он је рекао да су возови на старом колосеку могли да саобраћају од 40 до 60 километара на сат, док ће сада моћи да иду брзином од 120 километара на сат на оба колосека.
Султанов је нагласио да су радови завршени пре званично уговореног рока, а то је крај фебруара 2017. године.
Радови на прузи Београд - Панчево дугој 15 километара почели су 25. марта 2014. године, а отварању радова присуствовао је председник Србије Томислав Николић.
Султанов каже да су на основним радовима уштедели скоро шест милиона долара, што је искоришћено за српску железничку инфраструктуру.
"Изградили смо два нова натпутњака у оквиру додатних радова, али смо и ту уштедели милион долара који ће бити преусмерен на друге пројекте", рекао је Султанов.
Изграђена су три моста, од којих је потпуно нови мост преко реке Тамиш дуг око 240 метара, два натпутњака на Зрењанинском путу, стајалиште Себеш, станице Овча и Крњача и други објекти.
НЕВЕРОВАТНО ПУТОВАЊЕ КРОЗ РУСИЈУ: Веровали или не, овај воз пролази 8 временских зона! (ВИДЕО)
Султанов је рекао Танјугу да су српске фирме учествовале у више од 50 одсто радова на реализацији тог пројекта, иако је уговором предвиђено мање учешће (30 одсто).
"Највећи проблем су били непредвиђени и додатни радови због земљишта, али и грешке у пројектној документацији. Ипак, све је било решено на време", навео је Султанов.
Он је казао да не очекује неко одуговлачење око отварања те пруге за саобраћај, пошто папиролошки треба још око месец дана, а око три месеца за пробни рад.