ТРИ ПУТА ВИШЕ НОВЦА ЗА ВИНОГРАДАРСТВО: Српско вино постаје бренд са невероватном перспективом!
До пре 5 година, постојало је 10 винарија које су производиле прокупац, а данас их је 50
У овој години издвојено је три пута више новца за виноградарство него прошле године, каже министар пољопривреде, шумарства и водопривреде Бранислав Недимовић и наводи да је српско вино као бренд у развоју.
СТАРОСНА ГРАНИЦА ЗА ПЕНЗИЈУ СЕ ПОНОВО ПОМЕРА? Како је Србима у Немачкој, Хрватској, Аустрији и Шведској
Младим паровима држава даје 13.000 евра да остану да живе у ОВОМ МЕСТУ, а постоји само ЈЕДАН УСЛОВ!
ОГРОМНА РАЗЛИКА: Цена целе куће у јужној Србији нижа је од цене најскупљег квадрата у Београду
Министар је рекао да је пуно посла пред нама како бисмо добили заслужену препознатљивост српског вина у свету.
Недимовић каже да је управо због тога израђена и Стратегија за развој виноградарства и винарства за коју наводи да ће нам бити темељ и путоказ у будућем периоду.
-Потврда наше одлучности је и чињеница да смо само у овој години издвојили три пута више новца него прошле године за развој тог сектора, рекао је Недимовић на конференцији "Окуси разлику, окуси прокупац".
Све то је, напомиње министар, важно не само за произвођаче вина, већ и за целокупну прехрамбену индустрију, рурални туризам и многе друге гране.
Конференција је организована уз подршку УСАИД-овог Пројекта за конкурентну привреду, у оквиру манифестације обележавања Дана прокупца.
Како је саопштио УСАИД, конференција је окупила регионалне, домаће и светске винске експерте, представнике винске индустрије и све љубитеље вина како би промовисали вина од најважније аутохтоне сорте у Србији.
Циљ догађаја је размена знања и искустава о виноградарским, технолошким, али и тржишним потенцијалима прокупца и других локалних сорти винове лозе, као и промоција развоју винске индустрије у Србији и повећање њене међународне препознатљивости.
Директорка УСАИД-ове Канцеларије за демократски и економски развој Шенли Пинчоти рекла је да Србија има дивна вина и да је време да свет то сазна.
Напоменула је да, поред промоције, треба радити на побољшању и повећању производње, образовању и већем укључивању младих у индустрију.
-У овим тешким временима је важно подржати домаће произвођаче да истрају и да не одустају од својих пословних планова, каже Пинчоти.
Организатор и оснивач манифестације Игор Луковић навео је да се прокупац као винска сорта вратио на домаћу винску сцену, што је важно за изградњу идентитета винске Србије.
Каже да је до пре 5 година, постојало 10 винарија које су производиле прокупац, а данас их је 50.