СВИ ДЕТАЉИ КАПИТАЛНЕ ИНВЕСТИЦИЈЕ: ЕВО куда ће ићи ауто-пут Београд-Сарајево!
Аутопут Београд - Сарајево први је аутопут који ће директно повезати Србију и БиХ, односно Републику Српску.
Посета турског председника Реџепа Тајипа Ердогана Србији донеће двема земљама нове економске договоре, али је ово прилика и за обележавање већ постигнутих. Тако ће данас, у присуству председника Србије и Турске, свечано бити означен почетак радова на аутопуту Београд-Сарајево, 10 месеци након потписивања комерцијалног уговора вредног 250 милиона евра за израду планова детаљне регулације, пројектовање и изградњу ове саобраћајнице.
СВЕ ЈЕ СПРЕМНО: Сутра званично почињу радови на ауто-путу Београд-Сарајево!
ВЕЛИКА ШАНСА ЗА ИНВЕСТИТОРЕ ОБЕ ЗЕМЉЕ: Вучић и Ердоган отворили српско-турски БИЗНИС ФОРУМ
ЕКОНОМСКЕ РЕФОРМЕ ДОНЕЛЕ ОДЛИЧАН РЕЗУЛТАТ! Србија приближавањем ЕУ постаје привлачнија ИНВЕСТИТОРИМА
Како је раније истицао Расим Љајић, министар трговине, туризма и телекомуникација, планирана градња овог аутопута је огромне важности за односе Србије и БиХ, јер су то ''две земље које имају највећу трговинску размену, а најгоре путеве''.
Аутопут Београд-Сарајево градиће се као прстен, у два правца: Кузмин - Сремска Рача (граница са БиХ) - Бијељина и Пожега - Котроман (граница са БиХ). Деоница Сремска Рача - Кузмин дуга је око 18 километара, а траса Пожега - Ужице - Котроман око 60 километара. Укупна вредност изградње обе деонице на територији Србије је око 1,05 милијарде евра, од чега је око 220 милиона евра вредност деонице Сремска Рача - Кузмин, а око 830 милиона евра деоница Пожега - Котроман.
Градња аутопута Београд - Сарајево званично је почела крајем августа отварањем градилишта на деоници Сремска Рача - Кузмин, а рок за изградњу је две и по године. Иначе, на путу Србије према БиХ, кроз насељена места Кузмин, Босут и Сремску Рачу дневно прође неколико хиљада возила.
Деоница Сремска Рача - Кузмин, дужине око 18 километара, пројектована је, објашњавају надлежни, као класичан аутопут са две возне и једном зауставном траком и средњим разделним појасом, за брзину од 130 километара на час. Биће део будућег аутопута према Бијељини.
Почетак нове саобраћајнице предвиђен је у близини предстојеће тзв. денивелисане раскрснице Кузмин, где ће бити повезана са аутопутем Београд - Загреб, а ићи ће до постојећег граничног прелаза код Сремске Раче. Главни објекат на траси аутопута је мост преко реке Саве код Сремске Раче, чија је дужина око 1,3 километра. Поред моста, предвиђена је и градња новог граничног прелаза.
Други правац, деоница Пожега - Ужице - Котроман (граница са БиХ), дужине око 60 километара, са коридором 11 повезује се у Пожеги, а од Пожеге преко Моравског коридора (Е-761) требало би да се Појатама повеже са коридором 10.
- Када завршимо аутопут до Пожеге, ту ће бити рачвање на два крака: један ка Дугој Пољани односно Новом Пазару, Сјеници, Бољару и граници са Црном Гором, други ка Котроману и граници са БиХ, а онда даље ка Сарајеву. За деоницу Пожега - Котроман очекујемо да буде завршена документација и да следеће године видимо са просторним планом - истичи у Министарству грађевинарства.
Од техничке документације за ову деоницу, кажу у Министарству, усвојена је претходна студија оправданости са генералним пројектом, коју је Ревизорна комисија усвојили 2010. године. Потребно је још израдити преосталу документацију, што је обухваћено уговором са компанијом Ташјапи.
Вредност уговора је 250 милиона евра обухвата припрему планске, пројектне и техничке документације и извођења радова на деоници Сремска Рача - Кузмин - укупно 225 милиона евра - и припрему пројектне и техничке документације за деоницу ПОжега - Котроман - 25 милиона евра.