Како је пословао "Телеком Србија" од 2018. године до данас
"Телеком" у свом пословању остварује приходе који значајно одскачу на реално малом тржишту Србије.
Снажним уласком у куповине локалних оператера и продором у тржиште кућног интернета и мултимедије (стриминг сервиси), а с тим повезано и производњом сопствених садржаја попут ТВ серија, "Телеком" је у периоду од 2018. године до данас, од маргиналног тржишног играча с тенденцијом пропадања, успео не само да заустави тај тренд, већ да потпуно преокрене ситуацију на тржишту и постане равноправан са тржишном конкуренцијом.
А та конкуренција је, потпуно несметано и користећи разне пословно нефер методе, претходних десетак година имала доминантан положај, то јест у потпуности контролисала високопрофитабилно тржиште телекомуникација и управљала свим факторима кључним за стање на тржишту, од доношења закона, преко несметане картелизације до разних махинација на терену.
МНОГО ШАРАШ - ВАРАШ: Каква је ситуација са Биткоином на тржишту од јутрос?
"СРБИЈА ВИШЕ НИЈЕ ЗЕМЉА ЈЕФТИНЕ РАДНЕ СНАГЕ" Премијерка Брнабић: Држава неће оставити раднике "Геокса" на цедилу
Није тајна да је назив те бескрупулозне конкуренције "Јунајтед група", међународни концерн са Драганом Шолаком на челу, са централама у Холандији и Луксембургу. Као што није тајна да су стабилизација, опоравак и успех "Телекома Србија" тесно повезани са доласком Владимира Лучића на најодговорније функције у тој компанији, од јесени 2018. на место "координатора за мултимедију" до децембра 2020. на позицију генералног директора.
И управо зато су "Телеком" и Лучић ове три године стална мета деструктивне манипулативне кампање "Јунајтед групе" и Шолака, која се води бруталном злоупотребом медија које држе у свом власништву и под потпуном контролом. Наводно "независни“ медији попут Н1, Нове и "Данаса" заправо су ударне "SS" jedinice Драгана Шолака, а уређивачка политика им је искључиво у служби свог газде, осионог милијардера са вилом на Женевском језеру.
Али да видимо шта кажу кључни показатељи пословања "Телекома Србија" за период од 2018. године до данас, колико је Владимир Лучић одговоран за овог државног гиганта.
СНАЖАН РАСТ "ТЕЛЕКОМА“
"Телеком" у свом пословању остварује приходе који значајно одскачу на реално малом тржишту Србије. У 2020. години "Телеком Србија група" остварила је укупни приход од 1,17 милијарди евра, док је годину дана раније укупни приход износио 1,13 милијарди.
Када се направи поређење са 2018, када је остварен укупни приход 1,06 милијарди евра, можемо рећи да групација бележи значајан раст прихода гледајући природу посла којим се бави и самим тим маржу коју остварује. "Телеком Србија" послује "више него добро", експертски је закључак.
Гледајући финансијске показатеље, а кључна је ЕБИТДА коју "ТС група" генерише у претходне три године, она сваке године све више расте: 2020. износила је 420 милиона евра, наспрам 2019. када је била 410,2 милиона евра. Гледајући 2018. када је износила 328 милиона евра, можемо закључити да то представља озбиљан раст, што је последица снажних инвестиција: куповина локалних оператера која је довела до укупног повећања броја корисника.
Када се погледају основни финансијски показатељи, "нето банкарски дуг кроз ЕБИТДА" и "укупни банкарски дуг кроз ЕБИТДА" – који у 2020. години износе 3,24 – јасно се може видети да "Телеком" у свом пословању остварује одличне резултате.
Куповином локалних оператера ТС је наставио са трендом раста прихода кроз свој основни бизнис, дошло је до повећања броја корисника, а резултат поменутих инвестиција – с обзиром на то да компанија већ поседује сву неопходну инфраструктуру и техничку опремљеност за пружање услуга новим корисницима – било је искључиво генерисање веће зараде. То доказују и финансијски резултати ТС-а за претходне три године.
У претходне две године показало се потпуно исправним доношење одлуке о уласку у снажан инвестициони циклус 2018, то јест у "куповину" нових корисника кроз аквизицију оператера, инвестиционим кредитима који су узети на домаћем и међународном међубанкарском тржишту по изузетно повољним условима у смислу рокова, цене и обезбеђења поменутих дугорочних кредита.
Поводом медијских манипулација у вези са годишњом добити коју "Телеком Србија група" остварује, тачно је да је ова групација у 2020. години приказала добит од "само" 35,38 милиона евра. Међутим, када се погледа са друге стане, "ТС група" је само у тој години смањила обавезе по укупним кредитима за читавих 365,5 милиона евра и то по основу "главнице“ кредита, а самим тим се смањила основица за обрачун камате.
ЕПСКА БИТКА ЗА ПРЕМИЈЕР ЛИГУ
Ово је експертска процена бројева из финансијских извештаја компаније "Телеком Србија". Вратимо се сада на повод за целу причу: одлука да се откупе права на утакмице Премијер лиге, што је изазвало "буку и бес" "Јунајтед групе", укључујући изношење непроверених тврдњи да је државни гигант издвојио 600 милиона евра за уговор на шест година и обухвата ТВ преносе уживо 380 утакмица у свих шест држава на територији бивше Југославије.
Какве астрономске своте новца се врте око енглеске Премијер лиге одлично се види у детаљној анализи Института за спортски бизнис (СБИ) из Барселоне, званично објављеној на њиховом сајту.
Носиоци права на емитовање утакмица Премијер лиге на територији Велике Британије, медијска корпорација "Sky" i телекомуникациони гигант БТ, за ексклузивна права на "žive# prenose у периоду 2016–2019, што је дакле трогодишњи уговор и двоструко краће време у односу на уговор "Телекома", платили су читавих 5,1 милијарду фунти, односно око шест милијарди евра!
Према званичним подацима ПЛ које је у анализи пренео СБИ, наводе се огромни износи који су плаћани за права на емитовање овог најпопуларнијег фудбалског такмичења на свету.
Ствари су још "луђе" – а заправо пословно јако пажљиво искалкулисане и профитабилне – када се поменуте милијарде поделе са бројем утакмица, па се дође до закључка да су "Sky" i БТ, и то такође само за британску публику у периоду 2016–2019, издвајали 10,2 милиона фунти, односно око 12 милиона евра, по једној јединој утакмици!
У односу на трогодишњи период пре тога, цена за права емитовања једне утакмице порасла је за око 40 одсто, а деведесетих година прошлог века плаћано је "само" од 600.000 до 2,8 милиона фунти.
- Вредност најбољих европских фудбалских лига отишла је у небеса, а то посебно важи за Премијер лигу, која има најмасовнију глобалну публику. Трка највећих емитера програма да обезбеде ексклузивна права на ТВ преносе утакмица постала је права епска битка - наглашава се у анализи СБИ-ја.
Огроман новац врти се и за добијање права на емитовање ван Британије, што они зову "оверсеас", иностранство, па су 2016–2019. године разне медијске компаније да би преносиле утакмице Премијер лиге платиле укупно три милијарде фунти, дакле око 3,5 милијарде евра! И то је новац за три године, док је "Телеком Србија" склопио уговор на двоструко дужи временски период.
Уз разне маркетиншке уговоре и продају играча, ТВ права су највећи извор прихода за клубове Премијер лиге, који су у сезони 2017/2018. само по овом основу приходовали укупно 2,4 милијарде фунти, односно близу три милијарде евра! Највише новца појединачно су добили најуспешнији: Манчестер Сити и Манчестер Јунајтед по 150 милиона фунти, затим Ливерпул и Тотенхем по 145 милиона. Међутим, на огроман новац могу да рачунају баш сви, па су у сезони 2017/2018. најгоре пласирани клубови на табели ПЛ приходовали нимало скромних 95–99 милиона фунти!
Уговор "Телекома Србија" и Премијер лиге велика је ствар која ће српском телекомуникационом гиганту отворити пут ка највећој и најуспешнијој компанији ове врсте у Југоисточној Европи. Са овом оценом слаже се и Душан Стојаковић, дугогодишњи уредник економске рубрике у "Новостима".
- Готово невероватно звучи да је једна српска, државна компанија успела да се избори са конкуренцијом и постане доминантан тржишни играч на свим пољима свог деловања. "Телеком Србија" је од тромог гиганта, који је функционисао по инерцији и главни приход остваривао од превазиђене фиксне телефоније, за само неколико година успео да се не само прене, него и озбиљно укључи у тржишну утакмицу и постане лидер и у мобилној телефонији, брзом интернету, али и у дистрибуцији кабловске телевизије. Победом над директним конкурентом СББ-ом за права на пренос Премијер лиге комплетирали су на Арени спорт све лиге петице, уз Лигу шампиона и остала Уефина такмичења, домаћи фудбал, НБА, АБА лигу... комплетирана је понуда преноса важних спортских такмичења. Данас љубитељи спорта више неће имати дилему којег кабловског оператера да изаберу. Сигурно ће то бити МТС мрежа јер осим спорта њихови канали попут Суперстара у последње три-четири године производе серије врхунског квалитета. Продукција је на изузетно високом нивоу, домаћа филмска индустрија је презапослена. Филмаџије готово да немају дана одмора. А о пројектима попут "Бесе", "Државног службеника", "Јединог излаза"... прича се само у суперлативима. Ту није крај јер на "Телекомовој" мрежи су се појавиле и две нове информативне телевизије Euronews и Танјуг ТВ, које информишу професионално и без острашћености каква је приметна на каналима који себе сматрају критичким - истиче Стојаковић, додајући да конкуренција сигурно на ове успехе неће гледати благонаклоно.