ТРЕЋИНА УЛИЧНОГ ПРЕВОЗА БИЋЕ ПОД ЗЕМЉОМ: Објављено када креће изградња метроа у Београду
До краја следеће године почиње градња београдског метроа, најавио је заменик градоначелника Горан Весић.
Он је додао да ће у септембру бити усвојен Генерални план регулације шинских система који ће омогућити издавање дозволе за почетак градње.
-Тај план омогућиће и даљи развој система БГ воза и повезивање Сурчина и Обреновца у систем, као и боље повезивање других приградских општина - рекао је Весић.
ЛЕПЕ ВЕСТИ ЗА СВЕ ГРАЂАНЕ СРБИЈЕ: Држава даје 5.000 евра за куповину новог возила
БОРБА ЗА ИНДЕКС ПОЧИЊЕ: Данас пријемни испити на већини факултета
ВЕСТ КОЈА НЕЋЕ ОБРАДОВАТИ ПУШАЧЕ: За два дана скаче акциза, ево КОЛИКО ЋЕ КОШТАТИ ВАШЕ ЦИГАРЕТЕ
У фебруару је Весић најавио да би изградња метроа, чија ће вредност бити око 3,8 милијарде евра, требало да започне крајем ове године. На јавном слушању на тему Квалитет ваздуха у Србији у организацији Одбора за заштиту животне средине Народне скупштине, он је казао да ће по завршетку овог пројекта око 30 одсто уличног саобраћаја бити спуштено под земљу.
Средином маја, Владе Србије и Француске потписале су споразум о донацији 8,3 милиона евра за реализацију и финансирање пројекта београдског метроа.
"Овај споразум подразумева да ћемо кренути у израду студије изводљивости, идејног решења и студије процене утицаја на животну средину за прву фазу, односно прву линију метроа. Али, исто тако ћемо добити и један предлог концептуалног решења за трећу линију метроа у Београду", рекла је тада министарка Зорана Михајловић и додала да се истовремено разговара и са кинеским партнерима.
Планом јавних набавки Секретаријата за јавни превоз у Београду предвиђено је да конкурс за дизајн изгледа метро станица буде расписан у јуну.
План генералне регулације шинских система у Београду предвиђа да станице БГ метроа буду грађене на четири начина, као плитке подземне станице са мезанином (међуспратом) и без мезанина, и као дубоке подземне и надземне станице.
Прошле године је француска компанија Егис, према уговору са Градом Београдом, завршила Генерални пројекат и Претходну студију оправданости за Метро линије 1 и 2 у Београду.