ТРЕНУТНО НАЈТРАЖЕНИЈЕ ЗАНИМАЊЕ: Фали 80.000, а кључ је у млађим радницима
Ланци снабдевања су озбиљно поремећени, услед разних фактора, а возача камиона нема "ни за лек"
Месецима уназад, посебно у Европи и Великој Британији, компаније брује о недостатку професионалних возача камиона, захваљујући којима се роба превози и стиже до продавница, односно крајњих купаца.
Ипак, корона је узела маха и озбиљно уздрмала ланце снабдевања, а тренутно фали чак 80.000 возача камиона који би могли да поправе само овај аспект приче.
С друге стране, колико год да су тражени, па и у Србији, ових професионалаца не само да нема довољно, већ се људи у средњим годинама или они у пуној снази ређе одлучују на тај позив.
ДОБРО ОБРАТИТЕ ПАЖЊУ НА ОВЕ ОЗНАКЕ: Стигла је велика измена, произвођачи беле технике су дужни да ураде ово
"Спремите за највећу енергетску кризу у последњих пола века" Упозорење експерта - ово је нека врста ОЛУЈЕ
СТИЖЕ ЈОШ ЈЕДНО ПОСКУПЉЕЊЕ: Цена омиљене намирнице свих Срба ће драстично скочити
Професионални возачи у Србији су, генерално, или "клинци" или људи пред пензијом, па и они који су у познијим годинама. Индустрија камиона са тренутним дефицитом возача бележи рекорд, рекао је за CNN Крис Спер, председник и извршни директор "Америцан Труцкинг Associations".
То је, додаје се, повећање од 30% у односу на период пре пандемије, када се индустрија већ сусретала са недостатком радне снаге од 61.500 возача. Спер каже да је то "прилично велики скок", те да многи возачи одлазе у пензију, тј. напуштају индустрију.
С друге стране, повећана потражња потрошача такође игра велику улогу у недостатку возача камиона. То се догађа у време када су америчке луке у хаосу, првенствено зато што има мало камиона и возача за преузимање терета, што доводи до успоравања у ланцима снабдевања.
Председник САД Џо Бајден је, подсећамо, наложио лукама Лос Анђелес и Лонг Бич да пређу на операције 24 сата дневно. Међутим, марине још увек не могу да раде нон-стоп јер увозници немају довољно возача који би могли да премештају робу све време.
- Возачи камиона превозе 71% робе у оквиру америчке економије, али представљају само 4% возила на путевима - каже Спер, додајући да ће до 2030. године фалити чак 160.000 возача у овој индустрији, ако се нешто не учини по том питању. Наводи да ће се наредних десет година, према проценама Асоцијације, јавити потреба за 1.000.000 нових возача.
Двостраначки амерички закон о инфраструктури који чека на акцију у Конгресу, одобрио би стотине милијарди долара за транспорт, што би укључивало развој радне снаге за индустрију ауто-превозника. То би омогућило да 3.000 возача, између 18-20 година, прође обуку. Тренутно, возачи морају имати 21 годину. Спер верује да су млађи возачи кључни одговор на недостатак радне снаге.