УКИДА СЕ ЗАКЉУЧИВАЊЕ ОЦЕНА НА ПОЛУГОДИШТУ? "Децебмар је паклени месец - сви јуре оцене, а нико ЗНАЊЕ"
Сецембар се сада због закључивања оцена претвара у паклени месец за све.
Закључивање оцена на крају првог полугодишта могло би да се укине од наредне школске године ако би се усвојио предлог Форума београдских гимназија.
Овај Форум данас је упутио позив Министарству просвете да до следећег септембра усвоји законске измене које би то омогућиле.
Садњом једног дрвета годишње се елиминише 21 килограм карбонског отиска
БЕЗ ВАКЦИНЕ НЕМА ПРАЋЕЊА НАСТАВЕ, А НИ ИСПИТА: Ово је списак Универзитета за које је ковид пропусница ОБАВЕЗНА
МИНИСТАРСТВО ПРОСВЕТЕ ДОНЕЛО ОДЛУКУ: Ево како ће ђаци ићи у школу и да ли ће бити екскурзија
Иначе, на тај потез се пре неколико година одлучила и Хрватска. Они су укинули закључне оцене на полугодишту да би, како је навео тадашњи министар просвете у Хрватској, "смањили администрацију која отежава рад професорима, као и стрес ученицима".
- Обично је Хрватска та са којом се често упоређујемо, јер су системи оцењивања у неким другим европским земљама сувише другачији. Али, невезано за друге државе, овај предлог би у великој мери растеретио и наше наставнике и наше ђаке. Постало је беспредметно и стресно сада јурити и закључивати оцене које немају никакву вредност у смислу оцене на крају школске године. Она се свакако закључује на основу свих добијених оцена у дневнику - објашњава предлог Александар Марков, председник Форума београдских гимназија.
Како каже, децембар се сада због закључивања оцена претвара у паклени месец за све.
Децембар, паклени месец: Сви јуре оцене, нико знање
- Одједном се све претвара у јурњаву за оценама. Ученици се бомбардују контролним задацима, даје се више провера знања по предмету, па онда долазе родитељи да виде што је негде четворка а не петица... И тако губимо суштину јурећи за формом. Суштина је знање и на то треба да се фокусирамо, а закључивање треба оставити само за крај школске године - закључује Марков.
Милорад Антић из Форума средњих стручних школа каже да постоји проблем у притисцима који се врше на наставнике када закључују оцене, али сматра да би оваквим поступањем ситуација можда могла и да се погорша.
- Свако знање има вредност и та вредност се у школама огледа у оцени. Ако немате оцену, немате дисциплину. Такво стање би, бојим се, водило ка анархији - сматра Антић.
Како каже, ученици се и оценама подстичу на радне навике, а оставити их до краја године без закључне оцене, било би погубно по њихову мотивацију.
Смањен број оцена потребних за закључивање у средњим школама
Иначе, новим законским изменама већ је смањен број оцена који је у средњим школама потребан да би се извело закључивање.
Раније је било потребно да ученик из обавезног предмета буде оцењен најмање четири пута у полугодишту. Сада ће у средњим школама бити довољне и три оцене да би се извела закључна.
Форум београдских гимназија и ту је додао свој предлог - да број оцена буде пропорционалан недељном фонду часова. Тако би наставници чији предмет ученици слушају до два пута недељно, били у обавези да оцене ученике најмање два пута по полугодишту, а наставници, чији предмет ученици слушају три пута недељно, три пута по полугодишту, док би из предмета које слушају четири и више пута недељно ученици били оцењивани најмање четири пута по полугодишту.
Петице се деле шаком и капом: Рекордан број одличних осмака
На крају осмог разреда прошле школске године одличан успех остварило је чак 43,2 одсто ученика, док је довољан успех имало свега њих 1,2 одсто, наводи се у извештају Завода за вредновање квалитета образовања и васпитања.
Осми разред је са просечном оценом 5,00 завршило 12.256 ученика, односно, 19,1 одсто.
Подаци показују и да је основну школу у школској 2020/2021. години са Вуковом дипломом завршило 8.886, односно 13,9 одсто ученика у Србији, што је приближно на истом нивоу као и претходне школске године, када је тај проценат износио 13,8 одсто.