Весић: Градимо и обнављамо железничку инфраструктуру, циљ да све регионалне пруге буду реконструисане
Србија не губи време и сваком пројекту приступа са највећом пажњом, посвећеношћу и озбиљношћу.
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић изјавио је да је један од приоритета у његовом ресору, али и председника државе и владе, изградња пруга и реконструкција железничке мреже, у коју се деценијама, све до 2012. године готово уопште није улагало.
"ДРЖАВА ДАЈЕ ВЕЛИКЕ СУБВЕНЦИЈЕ" Вучић: Србији су потребне фабрике за прераду хране
ЕКСКЛУЗИВНО Владимир Лучић најављује: Нови ТВ канали Телекома!
ВУЧИЋ ОТВОРИО НОВУ ФАБРИКУ "НЕСТЛЕ" У СУРЧИНУ: "Стварно лепо изгледа, ја сам сељак човек, волим месо, за нас је важно што ће се извозити у Европу"
- Улажемо огромне напоре да обновимо нашу железничку инфраструктуру, али не можемо све да урадимо за неколико година - рекао је Весић за ТВ Прву.
Он је навео да Србија има 3.400 километара пруге, при чему од 2000. до 2012. године није изграђен ниједан километар нове пруге, док је од 2012. до 2023. изграђено нових 108 километара, а до краја ове године биће још толико нових пруга.
Такође, напоменуо је да је од 2000. до 2012. обновљен тек 31 километар, а од 2012. до 2023. реконструисано чак 842 километра пруга, махом регионалних.
- Брза пруга до Суботице биће готова у јулу, и после тестирања у децембру биће пуштена у саобраћај. Ове године крећемо да обнављамо 2.000 километара регионалних пруга. Наш циљ је да све регионалне пруге буду реконструисане и то је посао који нас чека наредних година, као један од приоритета - додао је Весић.
Министар је навео и да ће се, у оквиру припрема за Експо 2027, градити пруга Земун поље – Сурчин, која ће бити део будућег градског чвора, односно БГ воза.
- За пругу Земун поље – Сурчин, као део БГ воза надлежна је Железница Србије, а не Град Београд. Репубика је гради и шири капацитет БГ воза. Имаћемо све више возова, 2027. ићи ће се брзом пругом до Будимпеште, 2025. крећемо да градимо брзу пругу до Ниша, која ће бити продужена до Скопља, Солуна и Атине, па је потребан и већи капацитет БГ воза - напоменуо је министар.
Подсетио је да је у плану градња друмско-железниче обилазнице око Београда, до Панчева, како би компелтан теретни железнички саобраћај био измештен из центра града.
- Биће обновљен Врачарски тунел, неки објекти на Карабурми. Важан посао нас чека. БГ воз ће имати и више полазака, до Младеновца, Сопота, Лазаревца, Сурчина, Обреновца… Уз метро који се увелико гради и БГ Воз, шински систем ће потпуно преузети примат у граду - рекао је Весић.
Прошле седмице у Грчкој је одржан први састанак радних група за успостављање интегрисане електронске наплате путарине две земље, а Весић каже да очекује да тај систем профункционише до лета.
- Договор о томе постигнут је током разговора председника Србије и премијера Грчке, недавно у Београду. То је важан корак, ако знамо да око 10.000 аутомовила из Србије уђе годишње у Грчку. Са Северном Македонијом заједнички ’таг’ већ добро функционише и оптимисти смо да ће до лета профункционисати и са Грчком. То је наш допринос отварању Балкана. Грчка нам је, уз Црну Гору, најважнија по питању ’тагова’ - рекао је Весић и додао да се о заједничкој електронској наплати путарине преговара са Црном Гором, Хрватском, Италијом и са оба предузећа у БиХ, како би се грађанима омогућила што комфорнија путовања.
Извор: Србија Данас