Весић: Од следеће године путарина и на брзим саобраћајницама, биће формирано посебно предузеће за наплату путарине
Министар је указао и на потребну реорганизацију путарских фирми, како би се једна бавила само ауто-путевима, друга свим осталим путевима и посебна која ће наплаћивати путарину.
Путарина ће се од следеће године, осим на ауто-путевима, наплаћивати и на брзим саобраћајницама у Србији, а за највеће шлепере и на појединим магистралним путевима који су оптерећени, изјавио је министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић и навео да ће бити формирано посебно предузеће које ће бавити само наплатом путарине.
-Путарина се по нашем закону сада наплаћује само на ауто-путевима. Већ до 2026. године имаћемо завршених скоро 180 километара брзих саобраћајница па ће почети наплата и њиховог коришћења, али не преко рампи, већ сателитским праћењем возила. Цена путарине на брзој саобраћајници не може да буде иста као на ауто-путу али ће се коришћење наплаћивати- рекао је Весић у интервјуу за Блумберг Адрију.
На питање зашто се оснива посебно предузеће за наплату путарине, одговорио је да се очекује да, са наплатом путарине на ауто-путевима, брзим саобраћајницама и највећим шлеперима на појединим магистралним правцима, износ буде око три пута већи, него ове године када се очекује више од 40 милијарди динара прихода, а такав посао превазилази капацитете "Путева Србије".
Министар је указао и на потребну реорганизацију путарских фирми, како би се једна бавила само ауто-путевима, друга свим осталим путевима и посебна која ће наплаћивати путарину.
Упитан када ће држава престати да субвенционише "Путеве Србије", с обзиром на приход од наплате путарине, који је годишње око 33,7 милијарди динара, министар је појаснио да се путеви не могу реконструисати само из тог извора, будући да је у Србији око 6.000 километара магистралних путева које треба да се реконструишу, од 15.000 километара колико их је укупно.
Зато, додаје, држава има обавезу да улаже у путну инфраструктуру, али и напомиње да то нису класичне субвенције, јер се та средства користе за реконструкцију путева, а не за плате.
Када је реч о заједничким таговима са земљама у окружењу, Црном Гором, Хрватском и Грчком, који нису прорадили у складу са најавама, Весић је рекао да се то није догодило зато што су давали нереална обећања и због нерада појединих који су у "Путевима Србије" задужени за примену система јединствене наплате путарине.
Извор: Србија Данас