Весић: Већа цена путарине по захтеву Путева, попусти за возаче који користе „тагове“ и теретњаке са Евро 6 мотором
До септембра 2025. биће завршен комплетан Дунавски коридор, а до септембра 2026. и Фрушкогорски коридор, са мостом код Пртетроварадина, док ће други мост, у наставку Булевара Европе бити завшрен до краја 2026. године.
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић изјавио је данас, с обзиром на повећање цене путарина, да се тим новцем финансира одржавање путева, који морају бити конкуренти јер је Србија транзитна земља, додајући да очекује да ове године држава приходује 48 до 50 милијарди динара од наплате путарине.
-Повећање цене путарине био је предлог ’Путева Србије’, влада је то усвојила, а ја сам инсистирао да сви који користе ’таг’ имају шест одсто попуста, што су готово сва теретна и део путничких возила. Увели смо и да теретна возила са Евро 6 мотором имају попуст од 10 одсто, како бисмо стимулисали превознике да купују возила са Евро 6 мотором, јер најмање загађују животну средину - рекао је Весић за РТС.
Министар је поновио да ће до краја године бити основано посебно предузеће за наплату путарине, јер ће од 2025. бити уведена путарина и на брзим саобраћајницама у земљи, којих ће већ до краја ове године бити знатно више, будући да следи завршетак радова на деоници Шабац-Лозница, као и на деловима Моравског и Дунавског коридора.
-Наплата на брзим саобраћајницама неће бити иста као на ауто-путевима, али имаћемо и те приходе, а увешћемо и наплату путарине за камионе носивости преко 7,5 тона, на појединим магистралним путевима, како бисмо те правце заштитили од прекомерног оптерећања - навео је Весић.
Предлог је и да, када буде основано ново предузеће, сви који набаве „таг“ добију бесплатну путарину у вредности тог уређаја, како би се возачи мотивисали да користе електронску наплату путарине, чиме се знатно убрзава саобраћај.
Такође, од следеће године биће попуста на цену путарине и за електричне аутомобиле, као би се стимулисала куповина таквих возила, рекао је Весић.
У том смислу, министар је истакао да ће до новембра на 16 „зелених оаза“ на путевима бити постављено нових 30 елетропуњача, до маја наредне године – 80, а у наредне године чак 320 нових електропуњача.
-Радимо на томе да уведемо могућност за камионе који користе водоник, да на улазу у Србију, могу да се ’напуне’. Све то чинимо како бисмо се прилагодили, како би наши путеви остали конкуретни за странце, јер је Србија транзитна земља, и путеви морају да буду ’атрактивни’, паметни, да задовоље потребе свих возила - напоменуо је министар Весић.
Истакао је и да очекује да ове године од наплате путарине буџет „Путева Србије“ приходује 48 до 50 милијарди динара, а а у наредне две године чак и 75 до 80 милијарди, што је више него довољно да се путеви одржавају.
Веисћ је додао да су локални путеви у надлежности локалних самоуправа, које морају да их одржавају, ћему ће допринети и закон о одржавању инфраструктуре, који је у плану, а који ће тачно прописати ко је надлежан за сваки инфраструктурни објекат.
-Не могу локалне самоуправе за сваки путић да очекују помоћ државе. Држава гради главне путеве, како би привукла инвеститоре, обнавља путеве од туристичких центара, али локалне самоуправе су надлежне за атарске, локалне путеве и то ћемо законски уредити- рекао је Весић.
Када је реч о деоници ауто-пута „Милош Велики“, од Паковраће до Пожеге, Весић је рекао да ће тај део бити готов до краја године, осим тунела Муњино брод, који ће бити пробијен, али не и опремљен.
Тај тунел, због великих проблема са геологијом и конфигурацијом тла, биће опремљен и пуштен у мају идуће године.
-Али, птре тога биће пуштена петља Лучани, и ауто-пут до Пожеге биће завршен - додао је Весић.
Набројао је и да ће на Моравском коридору до краја године бити завршена деоница од Кошева до Врњачке бање дуга 28 километара, као и 18 километара од Чачка до Мрчајеваца, а највероватније и још 12 километара до Адрана код Краљева.