Весић: Завршен правилник који решава све проблеме у вези са олдтајмерима
Правилник о олдтајмерима односно о утврђивању статуса возила од историјског значаја завршен је и послат другим министарствима на сагласност, изјавио је министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић и додао да ће тим правилником бити решени сви проблеми када је реч о олдтајмерима.
“Потребно је недељу или две док се добије сагласност свих министарстава након чега ће правилник ићи на владу тако ће тај акт бити усвојен”, рекао је Весић у емисији “Сат” на РТС-у.
Подсетио је да су у септембру ступиле на снагу измене и допуне Закона о безбедности саобраћаја и да министарство на чијем је челу има обавезу да усвоји пет нових правилника од којих су, како каже, неки већ усвојени, а неки у процесу усвајања.
Весић је рекао да ће Правилником о олдтајмерима бити решени сви проблеми када су у питању олдтајмери и додао да ће Агенција за безбедност саобраћаја бити овлашћена да врши категоризацију односно да води попис свих тих возила.
Весић је навео да ће Министарство унутрашњих послова моћи да региструје таква возила по свом правилнику који ће направити када Правилник о олдтајмерима буде усвојен.
Навео је ће на овај начин бити извршена категоризација свих возила од историјског значаја, те напоменуо да је реч о возилима која су или произведена или регистрована пре најмање 30 година, у возном су стању и изгледају онако како су изгледала пре три деценије или су са мањим модификацијама у односу на оригинал.
“Зато ће Агенција за безбедност саобраћаја направити категоризацију и утврдити критеријуме по којима одређени аутомобили могу да постану споменици техничке културе”, рекао је Весић и додао да је то веома важно и због музеја и због чувања таквих аутомобила у приватном власништву.
Навео је да ће на овај начин олдтајмери бити заштићени и додао да је Србија једина земља у окружењу која, нажалост, нема овакав правилник, а имамо много олдтајмера и грађана који их воле.
На питање да ли ће постојати могућност да се олдтајмери не региструју за период на годину дана већ да им регистрација важи краће будући да се таква возила не користе свакодневно у саобраћају, Весић је рекао да је то добра идеја која ће бити размотрена.
Када је у питању правилник који се тиче увоза и регистрације половних аутомобила без европске хомологације, Весић је рекао да је Агенција за безбедност саобраћаја предлог тог правилника послала Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре 1. априла, те да ће он бити послат свим министарствима на изјашњавање.
“Тај правилник ћемо имати најкасније већ у мају, а надам се можда и до краја априла што значи да ћемо након тога моћи да кренемо са регистрацијом таквих аутомобила”, рекао је Весић и додао да ће све ближе услове о томе прописати Агенција за безбедност саобраћаја.
Навео је ће овим правилником бити омогућено регистровање возила код којих није извршена хомологација у складу са европским правилима.
Тим правилником ће, додао је, онима који увезу аутомобил из Америке бити омогућено да прођу услове за хомологацију и возило региструју.