ХРВАТСКИ ВИНАРИ НА КОЛЕНИМА: Мучи их како Србија издваја више средстава за маркетинг од њих
Хрватски медији истичу да Србија за маркетинг и инвестиције винара издваја значајна средства.
На крилима оптимизма заснованог на најавама још једне успешне туристичке сезоне, која је најважнији продајни канал хрватским винарима, очекивала се успешна година за произвођаче вина.
НАСТАВЉАЈУ СЕ ПРЕГОВОРИ О МИНИМАЛЦУ: Синдикати тврде да неће ићи испод 34.000 динара
У ЦРНОЈ ГОРИ БРОЈ ПУТНИКА МАЊИ ЗА 79 ОДСТО! Очекивали стампедо након отварања граница, али реалност је другачија
ДОЛАР САЧУВАО СТАБИЛНОСТ: И даље постоји забринутост за економски раст
Међутим, у овој кризи изазваној пандемијом ковида показало се, да зависност од једног канала продаје нипошто није добра. Зато ће винари који су продају заснивали на више различитих продајних канала лакше поднети ову кризу. Осим проблема у пласману вина, на јесен се очекују проблеми за произвођаче грожђа који су зависни од успеха продаје вина својих откупљивача.
Даље се истиче да Хрватска не издваја довољно средстава за маркетинг. Они то пореде са Србијом, истичући при том да наша земља у те сврхе издваја милион евра.
Према подацима Државног завода за статистику, у 2019. години производња вина у Хрватској износила је 704.000 хектолитра, док је 19.824 хектара површина под виноградима.
Према доступним подацима, залихе вина су износиле 751.541,55 хектолитара. Лани је извоз вина износио 5.253 хектолитра у вредности од 15,9 милиона евра и количински је забележио смањење од 1,4 одсто у односу на 2018. годину. Лани је увезено 24.877 хектолитара вина у вредности од 32 милиона евра, што је повећање за 4,9 посто у односу на годину раније.
У прва четири месеца ове године извезено је 905 хектолитара вина у вредности од 3,4 милиона евра.
- У првих пола године у односу на исти прошлогодишњи период процењује се да је пад промета вина 50 посто, а на нивоу године могао би бити 40 до 50 одсто - процјењују у Министарству пољопривреде.
У циљу помоћи винарима у осигурању производње и финансирању текућег пословања Министарство пољопривреде је у сурадњи с ХБОР-ом омогућило коришћење повољнијих средстава финансијског инструмента Обртна средства за рурални развој.
Напомиње се да произвођачи грожђа имају на располагању кредите, као и државне подстицаје, али и мере из Националног програма.
Међутим, корона је смањила потражњу, а губици у туризму, осећају се и у вину.
Додатно, истраживање је показало да је Хрватска у последњих пет година изгубила петину винограда, као и да увози 4,2 пута више вина него што извози, уз тренд пада извозне цене.
Аутори истраживања наглашавају да ће се проблеми пренети и на следећу годину.
Додају да је овај проблем још већи уколико узмемо у обзир да је винарство и виноградарство погођено и у другим земљама, па се стварају големи вишкови понуде над потражњом. Винарима су угрожена традиционална извозна тржишта, а поготово тржиште некадашње државе.
- Србија је званично усвојила своју стратегију винарства и виноградарства у којој су дефинисане значајне инвестиције и маркетиншки буџети вредан више од милион евра - напомиње Ђуро Хорват.
Аутори истраживања напомињу да ће пандемија проћи, тако да ће се потрошачки сентимент, исто као и туризам, поступно опорављати.
ИЗДАВАЊЕ СТАНОВА НА ДАН ДРАСТИЧНО СЕ СМАЊИЛО: Корона опустошила овај бизнис, апартмани у Београду празни
ХРВАТСКИ СТРУЧЊАЦИ У ШОКУ: Прети нам економска КАТАСТРОФА, ерозија животног стандарда и масовна НЕЗАПОСЛЕНОСТ!
ПРИНОС ПАПРИКЕ ДО 40 ОДСТО МАЊИ: Како ће се то одразити на произвођаче и хоћемо ли ове године имати ајвара?
ХРВАТСКА ПРИВРЕДА, ШТА ЈЕ ТО? Катастрофалне корона бројке за страшне економске "жалопојке"
СТИЖЕ НОВА НАГРАДНА ИГРА! Ускоро почиње скупљање фискалних рачуна: Процес ће бити спровођен електронским путем