ВОЗОВИ ЋЕ ИЋИ И ДО 200 НА САТ? Нови детаљи брзе пруге од Београда ка Северној Македонији
Варијантом 4, како кажу из ресорног министарства, предвиђено је више опција у погледу највеће допуштене брзине кретања воза.
Будућа пруга од Београда до Северне Македоније, према свему судећи, неће подразумевати и градњу потпуно нове трасе до Велике Плане, како је раније било предвиђено, већ ће бити дуплирани колосеци преко Младеновца.
ЦРНА ГОРА ДОНОСИ ПРОТОКОЛ ЗА ТУРИСТЕ: Шта кад се заразите на летовању, коме се јавити и ко сноси трошкове лечења
СРБИЈА ПРЕУЗИМА КОНТРОЛУ БОСАНСКОГ НЕБА ОД ХРВАТА: Почиње изградња аеродрома у Требињу али ко ће надгледати летове?
ПРЕДСЕДНИК ВУЧИЋ ПРИСУСТВУЈЕ ЦЕРЕМОНИЈИ: Сутра почињу радови на изградњи Фрушкогорског коридора
- Техничка студија предвиђа коришћење постојеће трасе пруге и највећи број станица би се задржао на постојећим локацијама - потврђено је из Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, уз напомену да ће бити дуплирани колосеци преко Младеновца.
Недавно је најављено да је градњу ове пруге подржала и Европска унија са 700 милиона евра, а председник Србије Александар Вучић навео је да је "Србија прихватила варијанту 4".
- Варијанта 4 предвиђа реализацију брзине кретања воза до 200 км/х на прузи од Београда до Ниша, при чему су изузети делови пруге за које је процењено да би повећање пројектне брзине довело до значајног повећања инвестиције, углавном због локалних ограничења (зона железничких станица у градовима), а највећи број станица би се задржао на постојећим локацијама - истичу.
Са кинеском компанијом ЦРБЦ пре две године потписан је Меморандум којим је предвиђено унапређење капацитета на деоницама пруге Београд-Ниш-Прешево-државна граница Северна Македонија.
- Меморандум о разумевању на пројектима реконструкције деоница на Коридору 10 дефинисао је потребу анализе на техничком и комерцијалном нивоу. Процењена вредност инвестиције за деоницу Београд-Ниш је око 2,2 милијарде долара, а за деоницу Ниш-Прешево-државна граница са Северном Македонијом је око 2,1 милијарде долара - наводе из ресорног министарства.
Како је у јулу 2019. године речено из Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, ЦРБЦ је био ангажован и на припреми процене трошкова изградње нове двоколосечне пруге Ресник–Клење-Мали Пожаревац–Мала Крсна-Велика Плана.