Заборавили сте ПИН код картице? Спремите се да чекате, али и да ПАПРЕНО ПЛАТИТЕ
Сигурно вам се некада догодило да заборавите како гласи ПИН код за платну картицу или да укуцате погрешни и никако не можете да се сетите правог. У том случају мораћете да тражите од ваше банке замену картице, а ова услуга може да вас кошта и чак 2.000 динара.
Банкари наглашавају да је процедура иста за дебитну ("обичну" картицу) и за кредитну картицу и да се, у случају да је заборавио како гласи ПИН код, корисник обраћа експозитури банке са захтевом за замену картице. Најчешће је потребно и да се попуни образац, односно захтев за замену картице. У сваком случају, ако корисник заборави ПИН или укуца погрешан број три пута у току викенда или празником мораће да сачека први радни дан да потражи помоћ. Такође, на нову картицу, односно ПИН, сачекаће од седам до 10 дана, а понекад и дуже.
СТИЖУ ФЕНОМЕНАЛНЕ ВЕСТИ! Сви грађани СРБИЈЕ ће моћи да купе СОПСТВЕНИ СТАН од властитих прихода!
- У случају да је корисник заборавио ПИН код, треба да преда картицу коју је неопходно заменити ради поништења. ПИН се увек издаје уз картицу и исти се ради по посебним безбедносним процедурама, тако да се са истим може упознати искључиво корисник. Замена картице у циљу издавања новог ПИН-а се наплаћује у складу са тарифником банке, а ова накнада се разликује зависно од типа програма картице и може износити од 100 до 2.000 динара - наводе у једној од највећих банака на нашем тржишту.
Ако дође до тога да корисник картице три пута укуца на банкомату или на било ком продајном месту погрешан број, картица се аутоматски блокира приликом трећег узастопног уноса погрешног ПИН-а.
- И у том случају корисник се обраћа својој банци. Уколико је трећи узастопни неисправан унос ПИН-а настао на банкомату, банкомат ће задржати картицу. Независно од тога на чијем банкомату је картица задржана, корисник се увек обраћа банци која му је издала картицу, а та банка онда службеним путем тражи од прве банке да кориснику врати картицу. Она ипак још није у функцији већ је потребно да се корисник поново јави својој банци како би она била ресетована - објашњавају банкари и упозоравају да први следећи унос ПИН-а мора да буде исправан. Иначе, овај пут ће морати да ваде нову картицу, а притом и да плате накнаду која се креће и до 2.000 динара.
Дошао је и на њу ред: Поскупљује ТВ претплата
У појединим банкама могуће је затражити поновно штампање истог ПИН-а, ако га корисник заборави, па није неопходно издавање нове платне картице.
- У случају да клијент наше банке заборави ПИН код, било дебитне или кредитне картице, довољно је да у најближој експозитури затражи његово поновно издавање. У питању је штампа истог ПИН-а, а не његова промена. Једино што ће клијент морати да сачека да га преузме од седам до 10 дана. Такође, накнада за поновну штампу ПИН-а обрачунава се у складу са важећим тарифником банке за дебитне картице физичких лица, односно, у складу са уговором и условима коришћења картица. Она износи од 200 до 350 динара, док се за дебитне и кредитне картице правних лица не тарифира - наглашавају у једној од водећих страних банака која послује у Србији.
Према њиховим речима, уколико корисник три пута заредом укуца погрешан ПИН, исти ће му бити блокиран, а коришћење картице онемогућено, докле год се не уради деблокада ПИН-а.- Ако ПИН три пута погрешно унесе на банкомату, али га се сети, клијент може захтевати деблокаду ПИН-а у најближој експозитури. У наведеним ситуацијама није потребна замена картице, а накнада се не наплаћује. Да би се добио нови, односно променио стари ПИН, потребно је извршити замену платне картице, за коју се зарачунава накнада прописана тарифником и условима коришћења картица, а која траје од седам до 10 дана - наводе у овој банци.