ПРЕКО ОВОГ ОКЕАНА АВИОНИ НЕ ЛЕТЕ! Избегавају га у широком луку, а ово су разлози! (ВИДЕО)
Ако погледате линију између Северне Америке и Азије (која прелази преко Тихог океана) на 2Д карти, рекло би се да је најкраћа и најлогичнији избор.
Први је разлог наочиглед зраворазумски - Пацифик је највећи је океан на свету и ако дође до неког проблема с авионом, готово је немогуће пронаћи безбедно место за слетање.
Руку на срце, ни Аљаска нема обиље велелепних међународних аеродрома, али слетање на копно ипак је неупоредиво здравије и безбедније него слетање у океан, за које је јасно како би се завршило.
ХУАВЕЈ ПРОЦВЕТАО ПОСЛЕ АМЕРИЧКИХ САНКЦИЈА! Повећали продају паметних телефона за 24,4 одсто!
МОНДЕНСКИ ГРАД ЗА БОГАТАШЕ: Овако изгледа ОСТРВО МИЛИЈАРДЕРА усред Африке (ФОТО/ВИДЕО)
Зато пилоти углавном бирају руте на којима се налази што већи број аеродрома. Број авионских несрећа је занемарив у поређењу с бројем авиона који свакодневно узлећу и слећу са свих светских аеродрома, али је тешко замислити ишта страшније од квара на мотору 10.000 метара изнад Пацифика.
Иако се често истиче да је безбедност апсолутни приоритет током летења авионом, не треба заборавити и да је авио-превоз изузетно уносан бизнис, а циљ сваке авио-компаније је да путнике превезе што краћом рутом за што мање времена и да притом уштеди што више новца. Зато се увек бирају најкраће могуће руте, осим оних за које се зна да их треба избегавати.
Даље, велика је вероватноћа да ће авион током лета изнад великих водених површина наићи на неку временску непогоду. Пилот ће лако савладати тропске олује и неке врсте урагана, али грмљавине с муњама су чист пакао, па их заобилазе кад год могу. Тешко да ће се данас авион срушити због невремена, али јаке турбуленције могу да изазову панику и немир код путника.
Приликом одабира руте летења такође је важно узети у обзир и ваздушне струје. Оне настају у тропосфери, најнижем слоју Земљиног атмосферског омотача. У том слоју настаје и већина временских (не)прилика. Тропосфера се граничи са стратосфером. Надморска висина те границе није константна, него се налази на надморској висини од 6 до 19 км.
Управо због тих осцилација у висини и великих разлика у температури и притиску стварају се јаке ваздушне струје које могу да развију брзину до 320 км/х! Ако вам такав ветар дува у леђа, благо вама, али ако дува ка вама... Стићи ћете, али са ужасним закашњењем.