ЗАШТО ВЕЋИНА ЉУДИ У СРБИЈИ НЕ БИ ОПЕТ ТРАЖИЛА ПОСАО КОД ИСТОГ ПОСЛОДАВЦА? Пракса која "убија" сваког кандидата!
Ове године бележимо пад броја оцењених пријава
Према мишљењу кандидата, изостанак повратне информације, у великој мери утиче на сам имиџ компаније, па је 68 одсто њих у разним анкетама рекло да се не би поново пријавили на оглас послодавца, а више од 72 одсто не би препоручило блиским особама да конкуришу на огласе тог послодавца.
ТИТОВИ КРЕДИТИ, КАМАТЕ И КРАХ: Ко нас је бацио у дужничко ропство и када је банкротирала Југославија?
АМЕРИКОМ СЕ ШИТИ ПАНИКА: Владине агенције остају без новца?
Чувено питање "Где ми је ауто?" одлази у прошлост: Иновативни паркинг систем Галерије Белграде
Година за нама била је изазовна у многим аспектма, како за послодавце тако и за оне који су били у потрази за првим или новим запослењем. И поред утицаја пандемије на тржиште рада и умањен број пословних могућности у односу на 2019. годину, кандидати који су у потрази за послом су дали свој суд о начину на који су послодавци организовали процес селекције и регрутације у својим компанијама.
У оквиру истраживања "Оцени пут до посла", ове године је свој суд дало 14.766 кандидата на 17.591 конкурса и 5.811 појединачних послодаваца.
Ове године бележимо пад броја оцењених пријава што се може приписати кризној години под утицајем пандемије, тиме да су послодавци били у другим проблемима и можда нису толико успели да се посвете све већем броју кандидата који је конкурисао.
Као и претходних година овом приликом је оценама од 1 до 5 бодован начин на који је компанија заказала интервју, квалитет добијених информација о радном месту, брзина завршетка процеса селекције, као и обавештавање о исходу конкурса.
Иако је проценат изостанка повратне информације годинама уназад био у паду где је прошле године износио 76 одсто, ове године је он поново скочио на 84 одсто, чиме смо се вратили на период из 2015/16. годину. Изостанак повратне информације је уједно и ставка која је добила најнижу просечну оцену 1.6.
Изостанак повратне информације, по кандидатима, у великој мери утиче на сам имиџ компаније, те је 68 одсто анкетираних рекло да се не би поново пријавили на оглас послодавца, а преко 72 одсто кандидата не би препоручили блиским особама да конкуришу на огласе тог послодавца.
Начин на који је компанија заказала тест или интервју је добио највишу просечну оцену 4, а прате га процеси као што су добијене информације о радном месту за које су кандидати конкурисали (опис посла, дужности, радни услови...) и брзина завршетка процеса селекције су оцењене највишим оценама 3.7, односно 3.6.