ЗБОГ КОРОНЕ СВЕ СЕ МАЊЕ КУПУЈУ ПОСЛОВНА ОДЕЛА: Због тога највише пате, ВЕРОВАЛИ ИЛИ НЕ - узгајивачи оваца
Промене које је донела пандемија несумњиво су се "прелиле" и на ланац снабдевања у текстилној индустрији, и то на свим континентима.
Невероватно је како су неке карике у ланцу тржишта рада повезане, иако нам не делује тако у први мах. Можда се питате какве везе имају овце са пословним оделима? Заправо, више су повезани него што слутите.
КОНАЧНО! Почиње најбољи фудбал на свету, већ вечерас ће све да пуца
ОД 1. ЈАНУАРА ВЕЋЕ ПЛАТЕ У СРБИЈИ: Детаљан списак повећања по занимањима (ФОТО)
БРАНКО ЈЕ ПОД СТАРЕ ДАНЕ РАЗВИО БИЗНИС ИЗ СНОВА: Ова воћка му је донела сјајну зараду
ЖЕЛИТЕ ДА БУДЕТЕ УСПЕШНИ У СВОМ ПОСЛУ: Представљамо вам 13 ствари које понедељком треба да радите
Италијанске предионице су отказале наруџбине, јер је опала потражња за оделима, па се тако средња цена чувене аустралијске вуне (којом су испуњене и једне од најпознатијих чизама на свету) сада и више него преполовила, и пала прошлог месеца на 8,58 долара за килограм.
На смањење потражње за оделима директно је утицао масовни рад од куће, а због тога индиректно трпе узгајивачи оваца у овој далекој земљи, с обзиром на то да је цена мерино вуне - кључног материјала за одела, у слободном паду већ месецима.
Ројтерс извештава да одела престижног креатора из Италије, Брунела Кућинелија (познат као "краљ кашмира") коштају до 7.000 евра. Имућни Италији нису питали за цену пре пандемије, али сада им нова одела једноставно нису потребна. Ни сам Кућинели месецима није обукао сако и панталоне, а камоли купио.
Промене које је донела пандемија несумњиво су се "прелиле" и на ланац снабдевања у текстилној индустрији, и то на свим континентима. Аустралија, која је највећи светски произвођач мерино вуне, сада бележи најниже нивое продаје, као и цена.
Поређења ради, цена ове вуне по килограму је почетком године износила чак 20,16 долара, што значи да је пала за више од 50 одсто. Они који гаје овце су у великом проблему, па сада настоје да складиште материјал, надајући се бољим данима у будућности. Чак и када потражња за оделима опет крене, фармери ће, врло извесно, морати да сачекају на опоравак.
Опоравак ће трајати 3 године
Текстилне фабрике ових дана не знају шта ће са сировинама. Водећи клијенти, махом из САД и Европе, углавном отказују пордужбине, а једина "светла тачка" у свему је Кина. После Италије, та земља је међу првим купцима аустралијске вуне, које се на нивоу године извезе за 3 млрд долара.
Сада само Кинези купују цењену вуну, али такође у мањим количинама. Нажалост, немају сви фармери опцију да складиште вуну. Један фармер, Дејв Јанг, има чак 4.500 оваца, и каже да он убрзо након шишања мора да прода вуну. Сада када је потражња за оделима стала, намерава да се окрене продаји меса.
Коме је теже, узгајивачима или предионицама? Тешко питање. Италијанске занатлије кажу да ове године очекују пад прихода барем за 25 одсто. Оне мање ће бити још више погођене, тамо се процењује пад до чак 80 процената. Иначе, и те "мање", годишње "намакну" милионе и милионе евра прихода.
Оно што занатлијама и узгајивачима додатно не иде на руку, јесте што се потражња за оделима неминовно мења, невезано за пандемију ковид-19. Према оцени стручњака, то је зато што и саме компаније дозвољавају запосленима лежерније облачење. Примера ради, платформа Lyst је дошла до закључка да је у 2020. најпродаванији бренд за одећу био Најки, јер су људи масовно радили од куће, те су куповали удобну гардеробу.
Најмање тражена одећа
Прошлог месеца, одела су се у Италији, Немачкој и Француској продавала најмање, од свих одевних предмета, и то по најнижој цени. То показују подаци фирме "StyleSage". Притом, највећи пад бележе брендови нижег и средњег ранга, а међу њима су Гес, Асос, Хуго Бос.
Ипак, ситуација није критична само у Европи. Многи бизниси у САД пропадају, па тако "Coresight Research" прогнозира да ће ове године око 20.000 радњи с одећом ставити "кључ у брави", јер не могу да се изборе са финансијским притисцима. Истраживања показују и да Американци ових дана слабо троше на одевне комаде.
Кројач из Лондона, Џеспер Литман, каже да његови клијенти сада углавном "седе кући, у пиџами". Он је до пандемије шио око 200 одела годишње, а у 2020. их је продао "само" 63. Такође, добар део клијената још није преузео своја одела која је Литман већ сашио, јер им се не жури, немају где да их носе.