1,300 километара кроз Анголу
Пројекат обнове и изградње анголске железнице под водством највеће кинеске фирме за изградњу железница и аутопутева "China Railway Цонструцтион" доведен је крају и тако означио почетак поновне употребе 1344 километра дуге, највеће анголске и друге највеће афричке железнице Бенгуела.
"Бићи ће то најдужа и најбржа рута од свеукупно три главне железнице југозападне афричке земље Анголе", изјавио је Лиу Фенг, водитељ пројекта.
Она повезује атлантски лучки град Лобито са источном границом Анголе, градом Луауом, те се надовезује на железничку мрежу Демократске републике Конго. Железница се састоји од свеукупно шездесет и седам станица, а возовима ће омогућити постизање брзине од деведесет километара на сат, свеукупна изградња коштала је вртоглавих 1,83 милијарде америчких долара.
Реконструкција железнице направљена је према кинеским стандардима, може подниети капацитет од двадесет милиона тона терета годишње, а у могућности је превести и четири милиона путника годишње. На пројекту је било запослено хиљаде локалних становника, а од њих је десет хиљада кроз рад стекло статус техничара, пише Адванце.
Изградња оригиналне железнице започела је крајем деветнаестог века према португалским стандардима који су ограничили брзину вожње на свега тридесет километара на сат, довршена је 1929. године, али исто тако и уништена за време трајања грађанског рата у периоду између 1975 – 2002. године. Развој кинеских брзих возова, прихватљив износ цене изградње разлог је због којег је "China Railway Цонструцтион" освојио такмичење за изградњу пројекта.