АНАЛИТИЧАРИ: Хеликоптер ми-17 је оспособљен за летење ноћу
“У лошим временским условима овакве несреће се често дешавају, па и најсавременији хеликоптери када је велика густина магле имају проблем са слетањем“, објаснио је аналитичар Момир Стојановић за Србију Данас.
Аналитичар Момир Стојановић уверен је да је посада и Војска Србије преузела све мере и указао на то да сада све остаје у рукама стручњака који откривају узорке несреће.
“Верујем да је војска преузела све што је потребно. Питање је сада шта ће стручњаци сада пронаћи као узрок пада хеликоптера. Питање је да ли ће пронаћи неки квар при слетању, или ће потврдити да се несрећа догодила због лоших временских услова. Ако је ово прво то указује да је потребна модернизација летелица“, закључио је Стојановић.
Професор са Факултету безбедности и војно-политички аналитичар Зоран Драгишић указао је на чињеницу да је хеликоптер који је превозио новорођенче из Новог Пазара за Београд стар 25 година.
“Чињеница је да је хеликоптер који је произведен пре 25 година, указује на то да би Србија морала да поразмисли о набавци нових летелица који би могли да се користе за ванредне ситуације. Мислим да је то приоритетна ствар за Србију. Док се то не деси, Војска Србије мораће да лети са оним што има“, рекао је Драгишић.
Како се не би долазило до оваквих или сличних случајева Драгишић је указао на то да је неопходна модернизација летилица.
“Неопходна је набавка једне до две модерне летелице, јер се показало и у мајским поплавама колико су такве летелице Србији заправо потребне“, рекао је за SrbijuDanas.com Зоран Драгишић.
На питање шта су могући узроци пада хеликоптер војно-политички аналитичар Александар Радић рекао је за SrbijuDanas.com да до полетања хеликоптера није требало ни да дође као и то да се узрок катастрофе још увек не може предвидети.
“Не може се претпоставити узрок катастрофе, комисија треба да саопшти шта се тачно десило. Оно што до садашње несреће показују је то да не постоји један узрок, већ да постоји и примарни и секундарни узрок. У овом тренутку је то непредвидиво“, рекао је Радић.
Хеликоптер који је пао је Ми-17. pic.twitter.com/CMxXVPlujt
— Петар Војиновиц (@petarV) March 14, 2015
Како је званично саопштено, Војска Србије има два таква хеликоптера, произведена 1989. и 1991. године. Два Ми-17 која су 2006. примљена из МУП-а Србије, ремонтована су 2010. а ресурси им истичу 2017. Хеликоптер Ми-17 оспособљен је за инструментално летење ноћу, вишенаменска је летелица произведена у бившем СССР-у и користи се и као спасилачки хеликоптер.
Може бити опремљен различитим ракетама, пројектилима и топовима, а користи се приликом напада, ваздушне подршке, за електронско праћење и снимање, медицинске или спасилачке задатке. Такође, превози терет, а у кабини могу да се превезу 24 путника, 30 војника или 20 рањеника.
Унапређена је верзија хеликоптера Ми-8, има јаче моторе, већи ротор и пренос, а због веће носивости ојачана је и конструкција трупа. Познат је и под ознаком Ми-8МТ. Хеликоптер је иначе , према речима министра одбране Братислава Гашића, био опремљен свом потребном опремом за спасилачке акције.
Да подсетимо, Војни хеликоптер "Ми-17" био је ангажован у акцији спасавања бебе из Новог Пазара старе пет дана. Беба се пре доласка хеликоптера налазила у санитетском возилу које је било заглављено због одрона на путу између Новог Пазара и Краљева.
Погледајте и: