ЦВЕТА ТУРИЗАМ: Кинези у Чешкој први пут потрошили више него Руси
Кинески туристи у Чешкој су у трећем тромесечју ове године први пут потрошили више новца него Руси - 33 одсто укупне суме коју су туристи из земаља ван Европске уније оставили у чешким продавницама.
Удео Руса је пао са 31 одсто у периоду од јула до септембра 2014. године, на 16 одсто у истим месецима ове године, показали су подаци агенције Глобал блу, која посредује у враћању пореза на додату вредност (ПДВ) туристима из земаља ван ЕУ.
Број кинеских туриста достићи ће 270 хиљада
У Чешкој је прошле године допутовало за петину више кинеских туриста него годину дана раније, укупно 211.000.
Према процени Удружења чешких туристичких агенција, њихов број ће ове године бити око 270.000. Томе би требало да помогне и нова авионска линија. Кинеска авио-компанија Хаинан ерлајнз је у септембру увела линију између Прага и Пекинга и очекује се да ће је користити 60.000 путника годишње.
Учешће кинеских туриста у укупним трошковима би, према агенцији, требало и даље да расте. Просечна вредност њихових куповина у Чешкој је на годишњем нивоу повећана са 15.935 на 19.404 круна (са 590 на 718 евра). У случају гостију из Русије, вредност је повећана са 6.836 на 7.172 круне (са 253 на 265 евра), пренела је агенција ЧТК.
Највише су, међу гостима ван ЕУ, у просеку трошили туристи из Хонгконга - 28.000 круна, што је двоструко више него у трећем тромесечју прошле године, наводе у агенцији Глобал блу.
Шта купују Кинези, а шта Руси?
Руси ове године у Чешкој купују модне детаље и одећу (65 одсто), ручне сатове и накит (13 одсто), електронику (4,0) и стакло (3,0 одсто).
Просечна куповина Кинеза се осетно разликује. У чешким продавницама највише купују накит и ручне сатове, који чине 41 одсто њихове куповине. У односу на прошлогодишње треће тромесечје, ове године је куповина тих артикала повећана 13 процентних поена, што може бити и због отварања продавница са светским маркама сатова, указују у Глобал блу. Одећа у куповини Кинеза има удео од 40 одсто, а чешко стакло 16 процената.