ГЛУПОСТ НЕВИЂЕНА: Ево зашто је гориво УВЕК СКУПЉЕ у Италији још од МУСОЛИНИЈА
Цене горива у Италији увек су биле високе, без обзира на цену нафте на светском тржишту, тако да су у децембру прошле године, упркос паду цена нафте на 0,46 евра за литар у Италији, Италијани плаћали 1,45 евра по литру бензина. За то су понајвише криве акцизе које су доношене још од 1935. године, а које никада нису укинуте.
За овако велику разлику у цени горива постоје два разлога. Једна је италијански Порез на додату вредност (ПДВ) који је 22 одсто, а други су акцизе (итал. accisa). Толико акцизних пореза је додато на цену горива у Италији током низа година, да оне сада кумулативно представљају половину потрошачке цене горива у Италији!
Акцизни порез је осмишљен да финансира ванредне активности државе, и да представља тек мали додатак на цену горива или других производа.
Близу нам је, а ЛЕТОВАЊЕ тамо је БАГАТЕЛА! Нису у питању Грчка, Бугарска и Црна Гора!
Први акцизни порез додат је 1935. када су грађани краљевине Италије замољени да плате додатних 1,90 лира по литри горива (прилагођено за инфлацију, то би данас било високих 1,7 евра). Тај новац је ишао за финансирање рата тадашњег вође Бенита Мусолинија у Етиопији.
Пошто тај порез никад није укинут, Италијани и данас плаћају за тај рат, пише Кварц.
Они и даље такође плаћају за акцизу, уведену 1956, од 14 лира по литру, за кризу у Суецком каналу, Италија је тада већ била република. Италијани још плаћају и акцизни порез уведен седам година касније, 1963. када је њихова држава додала још 10 лира за финансирање реконструкције после рушења бране Вајонт на северу Италије.
У овом граду је требало да живи милион људи, међутим... (ВИДЕО)
И тако су се акцизе ређале једна за другом до најновије, од 0,02 евра, за отклањање штете од земљотреса у региону Емилија.
Када се погледа списак додаваних акциза, то је као да се листају најмрачније странице италијанске историје, са једном катастрофом за другом.
Све италијанске акцизе
Године 1935, 1,9 лира за рат у Етиопији, 1956. 14 лира за Суецки канал, 1963. 10 лира за пад бране Вајонт бране, 1966. 10 лира за поплаве у Фиренци, 1968. 10 лира за земљотрес у Бечичеу, 1976. 99 лира за земљотрес у Фријуилији, 1980. 75 лира за земљотрес у Ирпинији, 1983. 205 лира за рат у Либану, 1996. 22 лире за мисију у Босни и Херцеговини, 2004. 0,02 евра за нови уговор за раднике у јавним железницама, 2005, 0,005 евра за куповину еколошких аутобуса, 2000. 0,0051 евра за земљотрес у Акили, 2011. 0,04 евра за мигрантску кризу, 2011. 0,0089 евра за поплаве у Лигурији, 2011. 0,082 евра за мере штедње, 2012. 0,02 евра за земљотрес у Емилији.
Теоретски, плаћање сваког од ових додатних пореза требало би да је одавно истекло, али они се и даље додају цени бензина.
- Тако, док пуне резервоаре својих аутомобила, Италијани се боре да забораве године фашизма кроз који је земља прошла, железничке штрајкове и многе од најгорих катастрофа које су задесиле њихову земљу у протеклом веку - пише вебсајт.