ИЗНЕНАЂЕЊЕ? - Rolex није најскупља марка у Швајцарској
Водеће три компаније на листи од 50 најскупљих на швајцарском тржишту и у 2015. остале су исте - на челу је Нестле, а следе банке УБС и Креди суис (Цредит Суише), показала је најновија класификација глобалне консултантске куће Бренд фајненс (Бранд Финанце).
Тржишна вредност швајцарског кондиторског гиганта, према овом истраживању, износи 21,2 милијарде долара (19,6 милијарди франака), док је вредност двеју банака, које су заузеле другу и трећу позицију, 11,6 и 9,2 милијарде долара, респективно, пренео је швајцарски лист "20 минит".
У студији се наводи и да је компанија Нестле повећала своју тржишну капитализацију за близу милијарду долара између 2014. и 2015. године, док је УБС банка сада вреднија за 931 милион долара. Креди суис, упркос исказаним губицима, успео је да одбрани треће место.
Фармацеутске групације Рош (Роћ) и Новартис за годину дана напредовале су на овој листи, прва са 15. на 11. место, а друга са 16. на 14. позицију.
И хемијска група Сингента (Syngenta) забележила је скок, са 48. на 28. место, уз повећање тржишне вредности за чак 62 одсто.
Супротно, неке марке имале су пад, као што је Шиндлер (Сћиндлер), глобални лидер у производњи лифтова и покретних степеништа, који се са 21. места, у претходном истраживању, спустио на 43, смањивши тржишну вредност за 1,3 милијарде долара.
И највећи швајцарски произвођач електричне енергије Алпик (Alpiq) назадовао је на листи највреднијих марки, и то са 41. на 24. позицију, с падом тржишне вредности за близу милијарду долара.
А са становишта тржишне снаге марке, коју Бренд фајненс мери на основу њене популарности код потрошача и пословних сарадника, на челу листе налази се произвођач сатова Ролекс (Rolex), док друго место заузима Нестле, а треће Рош.
И неколико појединачних робних марки Нестле заузело је високе позиције на листи најјачих брендова, као што је "нескафе" (4. место), "маги" супе (5.) и ледени чај "нестеа" (8. место).