МАЛИ: Могућа је измена појединих делова пројекта "Београд на води"
Градоначелник Београда Синиша Мали изјавио је да је "Београд на води" важан јер даје потпуно нову слику, не само о Београду, него и о Србији, и да се тај пројекат уклопио у реформски концепт владе којим се бори за свако радно место и покретање домаће привреде - грађевинске и пратеће индустрије.
Мали је рекао и да би цела Србија имала користи да је лидер ДС и војвођански премијер Бојан Пајтић изградио "Нови Сад на води", или лидер Нове странке Зоран Живковић "Ниш на води".
Како је истакао градоначелник, више од седам деценија се у Београду и Србији прича о пројекту "Београд на води" и спуштању града на реке, које су највеће богатство престонице, која је по томе јединствена у Европи.
- Тај потенцијал је био потпуно неискоришћен, а 70 година су кроз разне конкурсе и празне приче - те измештамо град на реке, аутобуску станицу, железничку станицу - сви добијали неке јефтине политичке поене, а нико ништа није урадио - сматра Мали.
"Није се кренуло са градњом спејс-шатла тамо где треба да буде школа"
Он је истакао и да се није кренуло са "градњом спејс-шатла тамо где треба да буде школа", него тамо где деценијама фигурирају пословни, стамбени, комерцијални и културни садржаји и да је "Београд на води" управо то, на два милиона квадрата.
Мали верује да велика већина грађана подржава пројекат, и наводи да нема проблем са протестима, јер је Србија демократска земља и свако има право на мишљење.
- Увек је било више људи и физички који су подржавали овај пројекат, него оних који су против", рекао је Мали, који је подвукао да "Београд на води", с обзиром на његов значај, не треба да буде предмет дневнополитичких размирица и малтретирања - казао је Мали.
На констатацију да "опозицију очигледно није убедио" у наведене циљеве, Мали је навео да му "није јасно за шта се и против чега боре ти људи".
- За оне страћаре, бараке, полусрушене или нелегалне објекте који су били у овом подручју Савског Београда или за нову грађевину, нову слику Београда, лепе зграде, нови живот који ћемо дати овом граду, и наравно - ново запошљавање - одговара Мали.
"Кренућемо са изменама највероватније у наредних неколико месеци"
Упитан да ли је ипак могућа ревизија пројекта, навео је да постоји могућност ревизије или измене плана посебне намене, и да се о томе разговара са инвеститором.
- Мења се живот, навике, трендови. И Србија и инвеститор су спремни да почну измене у неким елементима и мислим да ћемо брзо кренути у те измене, у наредних неколико месеци, тако да ће они који имају примедбе или критике моћи да дају идеје - каже градоначелник Београда.
Истичући да су српске архитекте укључене у пројекат, рекао је да је Завод за урбанизам радио на плану посебне намене, Машинопројект на пројектовању две стамбене куле, домаће фирме на реконструкцији Херцеговачке и Савске променаде.
Архитекте позитивно оцењују пројекат
- Оне архитекте које се баве послом позитивно оцењују пројекат. Оним другим архитектама који су имали негативне коментаре, и усмено и писмено смо одговорили - навео је градоначелник, уз напомену да не прихвата коментаре типа "како ће бити решен саобраћајни проблем када 20.000 људи почне да живи у том делу града". На ту примедбу одговара да постоји саобраћајна студија која је урађена и која решава проблем, те да има десет до 20 година да се изгради саобраћајна инфраструктура како би био прихваћен толики број људи.
Он је навео да је Савамала потпуно заштићена као културно добро, односно као амбијентална целина, и подвукао да се не руши ништа осим нелегалних објеката, међу којима је "Двориштанце".
"Нека Београд буде локомотива која ће да покрене остатак Србије"
Упитан да ли "Београд на води" може да продуби разлике између престонице и остатка земље, Мали је навео да постоји озбиљан инвеститор који промовише Србију и Београд, што је довољан услов и да други инвеститори дођу.
- Очекујем да ће доћи нови инвеститори који ће упознати и Чачак и Нови Сад и Ваљево и Лесковац и Врање. Регионални развој је једна од најважнијих ствари владе, али нека Београд буде локомотива која ће да покрене, а остали градови нека буду вагони у том возу који се зове Србија - додао је градоначелник Београда.
Говорећи о продаји станова у оквиру две стамбене куле у "Београду на води", Мали је рекао да је највећи број домаћих купаца, а мањи број из иностранства, што, сматра, такође говори о поверењу наших грађана.