Српско-немачко друштво за развој пријатељства
БЕОГРАД - Српско-немачко друштво саопштило је данас, поводом посете премијера Србије Александра Вучића Немачкој, да ће та организација у оквиру своје делатности, радити на унапређењу и развоју пријатељства између српског и немачког народа.
Друштво ће се, како је саопштено, бавити унапређењем сарадње невладиног сектора и цивилног друштва, посебно на пољу унапређења привредне, научно-техничке, културно-просветне и спортске сарадње, али и сарадње независних медија.
У саопштењу, које је потписао председник Српско-немачког друштва Вишеслав Хаџи-Тановић, наводи се и да ће се та организација посебно бавити и активно учествовати у реформи системских закона који се односе на заштиту људских права, заштити слободе медија и других закона које треба мењати у складу са ЕУ стандардима.
Да је Немачка озбиљан партнер Србији, показују бројке које говоре о економским односима две земље. Оно што је сада кључно за Србију јесте усмерење снаге и креативности у стварање конкурентних и квалитетних производа како би се одговорило захтевима искусног немачког тржишта.
У Србији је регистровано око 400 немачких фирми које запошљавају преко 20 хиљада радника, а у области производње годишње привређују преко 400 милиона евра.
Неки од примера немачких фирми са погонима за производњу у Србији су Хенкел, Сиеменс, Кнауф Инсулатион, Messer, Стада и Фресениус.
Осим тога многе фирме средње величине из области електронске индустрије моторних возила и текстилне индустрије настаниле су се у Србији.
Како пише мунцарад, близина Европске Уније и добра повезаност са индустријским центрима источне и северне Европе преко европских транспортних путева чине добру основу за немачке инвестиције.
Уговор о слободној трговини са суседним земљама (ЦЕФТА-споразум) и добри привредни односи са Русијом и Турском чине Србију интересантним местом за производњу и пласман производа немачких фирми у Јужној Европи.
Делегација немачке привреде у Србији (АХК) представља део Немачке спољнотрговинске коморе коју у 80 земаља широм света репрезентује 120 канцеларија. Делегација, уједно, заступа интересе немачке привреде и носилац је даљег интензивирања привредне сарадње између Републике Србије и СР Немачке.
Својим досадашњим многобројним активностима Делегација је значајно допринела доласку великог броја познатих немачких компанија које су, у међувремену, инвестирале значајна средства у српску привреду запошљавајући значајан број радника.
Немачко-српско привредно удружење ( DSW) основано је почетком 2003. године у Београду на иницијативу Делегације немачке привреде у Србији. Са својих, тренутно преко 250 фирми-чланова, једно је од највећих економских билатералних удружења у Србији и представља идеалну платформу за контакте између немачких, српских и других међународних предузећа, не само у Србији већ и на регионалном нивоу.
''Sigurnost немачке привреде у великој мери почива на такозваним средњим компанијама. Средња предузећа настају од малих. Проблем је исти као у природи. На свет долази велики број малих зечева, али само мали број ће преживети. Али, на тек рођеном зечићу не можемо да видимо да ли спада у оне срећне који ће преживети. Слично је са малим предузећима. Важно је, значи, да се поспеши оснивање малих предузећа, и то пре свега у оним браншама, у којима постоји одређена вероватноћа да се та предузећа једног дана развију у средња. Немачка страна подстиче циљано осниваче и у Србији, преко програма ХЕЛП'', каже за bizlife.rs директор делегације немачке привреде у Србији Мартин Кнап.