НЕМОГУЋА СРПСКА МИСИЈА: Ево шта Хрвати раде, а Срби никад неће успети!
Након три дана блокаде граничних прелаза са Хрватском од стране хрватских власти, српска влада морала је да прибегне контрамерама у виду забране увоза хрватске робе. Истражујемо да ли те контрамере српске владе могу довести до повећања тражње за српским производима, и на тај начин дати позитиван импулс домаћој привреди?
Да ли у свему томе, гледано из угла грађанина, и ми можемо да дамо свој скроман допринос и потпомогнемо мере српске владе, другим речима, да ли грађани треба да бојкотују хрватске производе и окрену се домаћим произвођачима? Економиста Бранко Драгаш покушао је да за наш портал одговори на ово питање:
"Србија никада неће бојкотовати хрватске производе. У менталитету наше нације немамо ту врсту мржње и отпора. То би представљало немогућу мисију у Србији. У другим нацијама не би било тако, али Срби су народ који не зна да мрзи, па тако мислим да то неће проћи у Србији. Можда ће постојати незнатан број примера, као што одувек постоје они који никада нису нити ће купити хрватску робу, неће отићи на хрватско приморје, али то је мањина, то је тек 10-15 одсто људи".
Ипак, неупитна је чињеница да су, с друге стране, Хрвати знатно више оријентисани на своје сопствене производе, и да се већина нерадо и у крајњој нужди, опредељује за оне пореклом из Србије.
Бојкот хрватских продајних ланаца
"Хрвати одувек имају одбојност према Србима. Они су потпуно другог менталног склопа у односу на Србе“, каже Драгаш. Што се тиче бојкота посећивања хрватских продајних ланаца као што су Идеја, Рода и Меркатор, Драгаш истиче да српски грађанин ни то неће прихватити, али да би таква култура свакако требало да постоји.
"Да ли то треба урадити – то је сад завршетак приче. Зашто је Меркатору дата локација на Новом Београду 2002. године и зашто се није поштовао принцип реципроцитета? Још пре 15 година је требало другачије реаговати на ствари?", закључио је Драгаш.