НЕОНСКО СВЕТЛО ОДЛАЗИ У ИСТОРИЈУ: На сцену се враћа ЛЕД сијалица
Најављено да ће се престати са производњом неонских сијалица.
Пре само неколико година, неонско осветљење било је исплативији избор за потрошаче који су тражили замену за стандардне сијалице.
Међутим, како се квалитет светла ЛЕД сијалица побољшао, а њихове цене су пале, произвођачи и трговци у потпуности су се окренули том избору.
ОВО ЈЕ КУЋА ОД 450.000 ЕУРА: Унутра изгледа још горе, али једна ствар оправдава цену (ФОТО)
Сада је индустријски гигант Џенерал електрик отишао корак даље и рекао збогом неонском светлу, или штедљивим компакт флуоресцентним сијалицама - ЦФЛ, пише Њујорк тајмс.
Компанија је објавила да ће престати са производњом и продајом ових сијалица у Сједињеним Америчким Државама до краја године.
Неонске сијалице
Неонске сијалице биле су први велики штедиша електричне енергије и прва алтернатива стандардним сијалицама, које више не испуњавају стандарде владе за енергетском ефикасношћу у САД и многим местима у иностранству. Међутим, потрошачи су се жалили на квалитет светла који је како су рекли оштар, на ранијим моделима. Такође, дешавало се да им треба времена да се загреју и замагле, а садрже и трагове живе.
- Сада је право време да се пређе из ЦФЛ у ЛЕД - рекао је Џон Стрејник, шеф оперативних потрошача и конвенционалног осветљења.
- Постоји толики избор да потрошачи имају једну утичницу у свом дому, а на овај начин ће им то бити и олакшано - рекао је он.
Лед сијалице биле су скупље и коштале су 30 долара, али нове технологије увек пронађу своје потрошаче, тако да је било оних који су истакли да је њихова светлост боља. Цена је падала, тако да је прошле године пала и испод пет долара за основне сијалице, делом због владиних прописа који су учинили да се лакше квалификују за великодушне попусте.
Као резултат тога, купци су се све више опредељивали за ЛЕД сијалице које су 2014. године чиниле пет одсто америчког тржишта.
Према подацима Националне асоцијације произвођача електричне енергије, ЛЕД сијалице чиниле су 15 одсто пошиљки у трећем кварталу прошле године, што је скок за више од 237 одсто у односу на исти период 2014.
Трговци се такође све више удаљавају од ЦФЛ сијалица, које ће имати потешкоћа да се изборе са конкуренцијом на тржишту.
На полицама трговинских гиганата све је мање ЦФЛ сијалица, међу њима је И Волмарт, а Икеа је прошле године у потпуности напустила ЦФЛ и прешла на ЛЕД диоде.