ОТКРИВАМО: Добили сте мејл од банке о променама? ЕВО О ЧЕМУ СЕ РАДИ
Огромна је вероватноћа да вам ових дана стигне на мејл обавештење од банке, које вам у први мах неће бити најјасније. Од 1.октобра почиње примена Закона о платним услугама, које ће донети одређене промене у пословању банака, па су оне дужне да своје клијенте обавесте о томе.
Ево шта нам доноси нови закон.
Нови Закон о платним услугама доноси значајна унапређења и модернизацију постојећег система, саопштила је Народна банка Србије (НБС).
Закон ствара правни основ за оснивање и пословање институција електронског новца, као и за оснивање и пословање платних институција.
Први пут су омогућене и уређене све врсте платних услуга, укључујући и оне најсавременије. Уведен је електронски новац и уређено његово издавање, кажу у централној банци.
Још новина
- Закон прописује обавезу за све пружаоце платних услуга да се платне трансакције у динарима у нашој земљи морају извршити у оквиру истог пословног дана.
- Прецизно и детаљно су дефинисане информације које корисник платних услуга мора да добије од пружаоца платних услуга.
- Пружалац платних услуга дужан је да кориснику - физичком лицу на његов захтев, без накнаде, једном месечно на папиру доставља извод о извршеним платним трансакцијама.
- У случају спора корисника платних услуга и пружаоца платних услуга терет доказивања је на пружаоцу - да докаже да је кориснику пружио све законом прописане информације и да је трансакцију извршио у складу са захтевом корисника.
Закон прописује да датум валуте одобрења, односно задужења (као тренутак од ког се обрачунава камата на новчана средства задужена или одобрена на платном рачуну) - могу бити различити од времена задужења, односно одобрења новчаних средстава на том платном рачуну али само ако је то повољније за корисника платних услуга.
Закон предвиђа и да клијент може да раскине уговор с банком било када, док банка која жели да раскине уговор мора да му да отказни рок од два месеца. Банка клијенту не сме наплатити накнаду за раскид уговора.