ОВО ЈЕ БУДУЋНОСТ: Чекају ли нас е-возила у ГСП?
Електрична или е-возила су будућност градског превоза јер значајно смањују загађење животне средине, али остаје да се реше проблеми пуњења, смањења цена и повећања капацитета тих возила, упозорили су данас стручњаци и привредници у Привредној комори Београда.
"Електропревоз јесте будућност, али како и којим средствима стићи до овог превоза је велико питање", рекао је на округлом столу о одрживом јавном превозу генерални директор Градског саобраћајног предузећа (ГСП) Београд жељко Милковић, наводи се у саопштењу.
Он је навео да ГСП има 650 аутобуса и 95 тролејбуса сваког дана у саобрацају, да месечно за струју издваја 25 милиона динара, а за гориво око 400 милиона динара.
Милковић је казао да је увођење ЕУ директива део пословне политике компаније, а у погледу одрживог транспорта све више их се односи на замену класичних алтернативним горивима, односно замену дизела
батеријама на струју.
Он је оценио да у овом тренутку највећи проблем представљају системи пуњења, а спорни су и капацитети пуњача, као и цене јер су ти аутобуси још веома скупи.
Секретар за заштиту животне средине Града Београда Горан Триван, оценио је да су електрична возила боље решење од увођења филтера у свако возило, али је упозорио да се проблем смањења емисије штетних гасова на нулу не решава уколико се електрична енергија производи класичним фосилним горивима која су највећи загађивачи, а то је преовлађујући начин производње у Србији.
"Суштина е-градског превоза то што се он припрема за сваку линију и врсту превоза посебно, за разлику од класичних дизел возила", рекао је заменик директора пољске компаније Соларис бас енд koač (Bus&Coać) Адам Зиелински.
Та компанија, која је направила студију за тролејбуску линију 41 у Београду, дужине 10 километара, има искуство у пројектима електричног превоза у Немачкој и другим европским земљама, а развија и хибридна возила са чијом производњом је почела 2001. године.
Зелински је казао да је су за линију 41 понуђене две опције које се разликују по снази пуњача ( 100 и 200 киловатсати) јер се електрични аутобуси крећу на батерије које се пуне електричном енергијом.
Он је навео да су за ту линију потребне две станице за пуњење, као и да је у току дана потребно 12 пуњења, што омогућава 17 сати вожње.
Прочитајте и: