ПОСЛЕДЊИ ЛЕТ ЗА ЊУЈОРК БИО ЈЕ '92, а након тога се догодило оно што Србија никако не може да заборави
Последњи лет ЈАТ за Америку био је 19. маја 1992. године. Два дана касније Америка је увела ембарго на ваздушни саобраћај са Југославијом.
Била је то само увертира за оштре економске санкције које ће Уједињене нације увести нашој земљи крајем маја исте године. ЈАТ се убрзо нашао на рубу потпуног колапса вегетирајући на домаћим линијама.
Последњи лет пре тоталне блокаде обављен је 3. јуна из Москве. Месец дана касније ЈАТ је увео аутобуске линије за Будимпешту и Темишвар.Током наредних година кризе рутом преко Будимпеште из земље ће у бели свет отићи на хиљаде младих људи с картом у једном правцу.
Потписан контоверзан уговор са авансом од 20 милиона евра
У децембру 1993. године ЈАТ је променио име у "ЈАТ Airways" и покушао да промовише нови идентитет. Ипак, ни то није успело све до 1994. године када је Савет безбедности УН одлучио да делимично ублажио санкције.
Ипак, иако су постојали покушаји није било успеха да се обнови линија Београд-Њујорк. У априлу 1998. компанија је потписала контроверзан уговор до чије реализације никад није дошло и који јој је дуго био камен око врата. Наиме, наручено је осам Ербаса А319 са испоруком између 2000. и 2005. и уплаћен аванс од 20 милиона евра.
Када је на јесен 1998. уследила је нова тура међународних санкција која је потпуно поништила позитивне ефекте повратка једног ДЦ-10 у саобраћај: уведен је тотални ембарго на летове у земље ЕУ, са изузетком Грчке.
ПОСЛЕ СКОРО ЧЕТВРТ ВЕКА: Полетео први авион за Њујорк! (ФОТО/ВИДЕО)
За време бомбардовања 1999. године ЈАТ је део флоте склонио у суседне земље како би је сачувао од оштећења. Саобраћај је почео да се нормализује по престанку НАТО операција, а лет за Њујорк покренут је тек данас.