САОБРАЋАЈНИ ИЗВЕШТАЈ: У 2014. смањен број несрећа
БЕОГРАД - За првих осам месеци ове године број настрадалих људи на путевима Србије мањи је за 80 у односу на исти период прошле, али више од 30 одсто путника и даље не везује сигурносне појасеве, а скоро сви који седе на задњем седишту то никад не раде, речено је на конференцији за новинаре на којој су најављене акције за већу безбедност у саобраћају.
Од јануара до августа прошле године у саобраћају је настрадало 408 људи, а ове године живот је изгубило 328 грађана, рекао је заменик начелника Управе саобраћајне полиције Слободан Малешић и најавио да ће полиција појачати активности, контролу и акције подизања свести о важности безбедног учешћа у саобраћају.
“Једна таква акција појачане контроле везивања сигурносних појасева почеће у Србији 8. септембра, а одржава се у свим државама чланицама ЕУ под називом ТИСПОЛ Сеатбелт Оператион“, рекао је Малешић и истакао да ће акција трајати до 14. септембра. Он је указао и да је последње четири године у Србији опао број санкцинисаних возача, односно повећао се број оних који поштују саобраћајна правила.
"Од 2010. до 2014. године тренд санкционисаних возача без везанг појаса је са 97.500 опао на 72.000 ове године", рекао је Малешић.
Он је истакао да је ове године санкционисано око 380.000 прекршаја. Вршилац дужности директора Агенције за безбедост саобраћаја Крсто Липовац указао је да све будуће акције Агенција неће радити изоловано, него у сарадњи са другим органима и саобраћајном полицијом, Ауто мото савезом, медијима, али ће пратити и ефектне тих кампања. Истакавши да су превелика брзина, некоришћење сигурносних појасева и кацига, али и алкохол и даље највећа претња на нашим путевима, Липовац је навео да свега два одсто путника везује појас на задњем седишту.
"Најважнији задатак Управе саобраћајне полиције и Агенције је да учинимо све како би се цивилизовано понашали на путу", рекао је Липовац и најавио да ће током контроле везивања сигурносних појасева бити оцењен и рад старешина и полицајаца на терену.
Он је, најављујући и акцију Дан без аутомобила, крајем септембра, апеловао на грађане али и на државне службенике да бар тога дана не користе службена возила и да на посао дођу пешке или градским превозом. Говорећи о почетку увођења школске саобраћајне патроле, Малешић је позвао директоре школа да та акција што пре заживи. У патроли могу бити наставници али и родитељи и имаће слична овлашћења као полицијаци када је у питању контрола безбедности око школа, а обучаваће се у полицијским управама.