Скупштина усвојила Закон о истраживању несрећа у ваздушном, железничком и водном саобраћају
Скупштина Србије усвојила је данас Закон о истраживању несрећа у ваздушном, железничком и водном саобраћају којим се успоставља јединствени Центар за истраживање несрећа у сва три вида саобраћаја.
За тај акт гласало је 163 посланика, нико није био против док два посланика нису гласала.
У образложењу закона наведено је да су разлози за његово доношење унапређење нивоа безбедности у транспортном систему Србије и обезбеђивање поуздане и независне истраге у случају удеса и озбиљних незгода у ваздушном, железничком и водном саобраћају.
Законом је утврђено да је Центар за истраживање несрећа посебна организација у чијој надлежности је обављање стручних послова који се односе на истраживање удеса и озбиљних незгода.
Центар за истраживање несрећа-самосталан
Центар је самосталан у раду и функционално и организационо независан од свих органа и организација надлежних за ваздушни, железнички и водни саобраћај, као и свих правних и физичких лица чији интереси могу бити супротни задацима и овлашћењима Центра.
Центром руководи главни истражитељ ког поставља Влада Србије на пет година, на предлог премијера.
Посланици опозиције су током расправе о амандманима на Закон о истраживању несрећа у ваздушном, железничком и водном саобраћају затражили да у том акту буде прецизније наведено да се главни истражитељ бира на конкурсу.
Министарка саобраћаја, грађевинарства и инфраструктуре Зорана Михајловић рекла је да Влада поставља главног истражитеља на пет година и да нико није "рекао да се главни истражитељ поставља без јавног конкурса".
"Постојећи Закон о државним службеницима је врло јасан. Претпоставља јавни конкурс, што врло јасно и лепо пише, па ћу опет да искористим прилику и поново ћу да прочитам, због грађана Србије - лице које се поставља за главног истражитеља мора, поред услова који су прописани законом којим се уређује рад на положају државних службеника, а то је Закон о државним службеницима, да имају одговарајућу стручност за послове истраживања”, навела је она.
Средства за рад Центра обезбеђују се из буџета Србије.
Скупштина је данас усвојила и измене и допуне Закона о облигационим и основама својинско правних односа у ваздушном саобраћају који је усклађен са европским нормативом.