Шта мучи аутопревознике у Србији?
Највећи проблем аутопревозника у Србији је нелојална конкуренција и сива економија. Ово је оцена Савеза самосталних синдиката Србије и пословног удружења друмског саобраћаја "Србијатранспорт".
Генерални директор "Србијатранспорта" Горан Алексић изјавио је новинарима да због несређеног тржишта у друмском превозу буџет Србије губи годишње око 80 милиона евра, а легалне аутопревозничке фирме губе и до 230 милиона евра.
"Зато у Србији немамо фабрике аутобуса јер нема ко да их купи, зато имамо проблем са различитим ценама карата и зато имамо велике проблеме у фирмама које легално послују", рекао је Алексић након састанка који је одржан са представницима чацанског саобраћјног предузећа "Аутопревоз" и представницима Савеза самосталних синдиката Србије, коме је присуствовао и председник тог синдиката Љубисав Орбовић.
Према његовим речима, Пословно удружење друмског саобраћаја је идентификовало све проблеме и дало предлоге решења која су упућена Влади Србије од које траже доношење новог Закона о друмском саобраћају, чијим усвајањем би требало да се уведе ред, побољша квалитет услуге аутопревозника, смање цене карата и повећа плата радницима.
Нови закон о друмском саобраћају
"За неколико месеци тај закон би требало да буде у процедури, а он предвиђа увођење лиценци, обавезу фирме да има барем исти број возача као и аутобуса, да ти возачи имају сертификат о професионалној оспособљености. То су све европски услови рада и пословања", рекао је Алексић.
Пословно удружење друмског саобраћаја, додао је, очекује и да ће се реорганизацијом инспекцијских служби успоставити ред, јер постоји велики број нелегалних такси превозника.
Директор чачанског саобраћајног предузећа "Аутопревоз" Александар Петронијевић заложио се за успостављање равноправних услова за све фирме на тржишту и дефинисање минималних услова за рад.
Пословно удружење друмског саобраћаја "Србијатранспорт" окупља око 200 превозника у Србији у којима је запослено око 20.000 радника.
Погледајте и: