ВЕЛИКА СМС ПЉАЧКА: Поруке које добијете са ових бројева могу вас СКУПО КОШТАТИ! (ФОТО)
Обратите пажњу!
Ако вам је на мобилни телефон стигла порука са бројева 3663, 5678 или 1991, значи да сте постали корисник услуга сервиса који вам наплаћује и до 180 динара сваку поруку коју вам пошаље.
ВРАЋА СЕ! После неуспеха са Microsoftom - Нокиа најавила свој повратак са ОВИМ уређајима
Ако се узме да ови сервиси недељно шаљу бар три поруке, то значи да ће вам рачун на крају месеца бити увећан за најмање 2.100 динара, и то за услугу за коју нисте ни знали да вам се наплаћује. У ту замку се лако упадне. Жртва ове преваре је била С. М. из Београда, којој је током претраживања нета на телефону искочила порука са упозорењем да је њен телефон инфициран вирусом и да га треба скенирати. Концепт те преваре подразумева застрашивање корисника који треба да поверују да су им уређаји заражени малверима.
- То је изгледало као да је системска порука Андроида, зато сам и кликнула на банер. Нисам обратила пажњу на услове коришћења, али ми није пало на памет да је превара. Након тога свакодневно су почеле да ми стижу СМС-ови са бројева 3663 и 5678 - каже она, а да су све поруке наплаћене схватила је када је стигао рачун за телефон увећан за око 2.500 динара.
- Звала сам мог мобилног оператера и рекли су ми да сам користила сервис са додатном услугом и да је зато рачун увећан и објаснили ми како да се одјавим. Иако услуге нисам користила, рачун сам морала да платим - објашњава она.
ЛОША ВЕСТ ЗА КОРИСНИКЕ ЈУТЈУБА! Хтели то или не - ОВО ћете МОРАТИ да гледате!
Оно што забрињава је да корисник овог и сличних сервиса можете да постанете и кликом на неку апликацију, квиз, тест... У оваквим ситуацијама прва адреса којој се обраћате је ваш мобилни оператер.
- Према Закону у електронским комуникацијама и интерним процедурама Теленора, први корак је да нам корисници пријаве проблем, а потом се врши провера да ли постоје елементи преваре. Уколико се установи да је у питању обмана, такви бројеви се блокирају - кажу у Теленору за Блиц, а иста процедура важи и код Телекома и Випа.
СЛИКАЋЕМО ТРЕПТАЈЕМ ОКА: Научници направили ПАМЕТНА контактна СОЧИВА!
Како по правилу оператори не враћају новац, шанса да се наплати штета је подношење жалбе РАТЕЛ-у, тржишној инспекцији Министарства трговине а у крајњој инстанци и покретање судског поступка.
Оно што је, међутим, проблем је што ови сервиси нису новина. Грађани изнова бивају жртве исте обмане, сервисе нико не гаси иако иза сваког од њих стоји одређена фирма. Познато је да иза броја 3663 стоји аустријска фирма „Димеко“, регистрована код нас. Они се баве само наплатом услуга, док саму услугу пружа нека друга фирма. И тако долазимо до зачараног круга у коме нико већ годинама не одговара.
Поруке стижу са ових бројева: 3663, 5678, 1991