У ЧЕМУ ЈЕ ФОРА? За два дана решен случај Џерманвингс, а МХ17 ни после 8 месеци!
Француски и европски инспектори, који су последњих дана тражили истраживали узроке пада авиона немачке авиокомпаније, само два дана по проналажењу црне кутије имали су тачну слику о томе ко је и шта је довело до пада авиона. Међутим, црна кутија авиона МХ17 обореног у Украјини ни после осам месеци није дала одговор на питање ко је одговоран за његово обарање.
Када је реч о авиону компаније "Џерманвингс", истражитељи су открили да је за пад авиона крив копилот Андреас Лубиц, као и то да се овај 28-годишњак борио са емоцијама и депресијом после пропале љубавне везе.
Верује се да је управо то био разлог зашто је ербас на лету из Барселоне за Дизелдорф закуцао у Алпе и у смрт са собом повео још 149 људи.
Према подацима из црне кутије, Лубиц (27) није хтео да отвори врата кокпита пилоту, који је на кратко изашао, и намерно је почео да спушта авион.
Зашто још увек није решен случај авиона МХ17?
Обарање малезијског авиона 17. јула 2014. изнад Украјине било је најважније пропагандно средство Запада против Русије и њене наводне умешаности у украјинској кризи, која је избила када су прозападни опозициони политичари насилно срушили власт легитимног председника Виктора Јануковича.
Када је авион пао, Русија и проруске снаге су аутоматски биле оптужене без иједног доказа. Већ наредног дана појавили су сателитски снимци америчке обавештајне службе који наводно то и "доказују". Стање медијског рата, које је без преседана, трајало је пуних месеца дана, а онда је нагло престало. Ипак, тврдње о руској умешаности биле су изговор и за проширење санкција према Руској Федерацији.
Обе црне кутије малезијског авиона откривене су још у јулу месецу и једино што се са стопостотном сигурношћу може рећи јесте да је пад авиона изазвала "огромна експлозивна декомпресија" коју је највероватније изазвала ракета. Али, још увек нема одговора на питање која - да ли је у питању ракета проруског ракетног система "БУК", као што тврди Запад, или ракета ваздух-ваздух украјинског авиона Су-25, као што тврди Москва.
Податке из црних кутија скидали Британци
Све информације су са црне кутије најпре скинули британски специјалисти за авионске несреће који су потом те информације проследили одбору који се бави истраживањем ове трагедије, на челу са Холанђанима.
Прелиминарни извештај о несрећи пуштен је од стране Савета безбедности Холандије 9. септембра 2014. године у којем се закључује да пре завршетка снимања црних кутија није било никаквих техничких проблема, што се приписује недостатку доказа.
Даље, извештај наводи да је "штета, примећена на предњем делу трупа и кабине авиона, указује на то да је дошло до удара великог броја високо-енергетских објеката који су дошли изван авиона". Ово оштећење је највероватније довело до губитка структурног интегритета, што је изазвало да се авион распадне у лету на више делова који су пали на великом географском простору, закључили су истражитељи.
У појединим медијима су се биле појавиле и информације да је истрага дошла до закључка да је авион оборен системом "БУК", али су то холандски истражиоци званично демантовали.
Група држава које предводи Холандија, земља која је изгубила највише своји државаљана у овој трагедији, наставља са истраживањем несреће малезијског авиона, а коначни извештај о несрећи се очекује у октобру 2015. године. Међутим, чињеница да је тим истражитеља, само два дана после откривања црне кутије знао све чињенице о узроцима пада немачког ербас авиона - од тога да је копилот срушио авион па чак до његовог "психичког стања", а да ни после 8 месеци истраге поводом обарања малезијског авиона изнад Украјине нема утврђених криваца, сугерише на закључак да чињенице о правим узроцима пада авиона на лету МХ17 још увек нису погодне за објављивање.