Зашто нема поређења између Јужног тока и кинеске пруге
Министарка и потпредседница Владе, Зорана Михајловић изјавила је да се пруга Београд-Будимпешта и гасовод "Јужни ток" не могу се поредити, "јер су пруге и путеви свуда добродошли, а гас и нафта су много више политика него енергетика".
"Када је реч о ''Јужном току'' проблем је настао због Украјине и сложених односа ЕУ и Русије, али када је реч о прузи, ти сложени односи не постоје. ЕУ и Кина такође одржавају самите", рекла је Михајловић, одговарајући на питање да ли је могуће да се наши велики планови са Кинезима заврше неславно као са Русима.
Пола наших, пола кинеских компанија
На питање да ли ће на прузи радити и српски радници, будући да Кина увек инсистира на упошљавању својих људи, она је одговорила:
"Договорили смо се да најмање 50 одсто ангажованих компанија буду српске. Ми сада на постојећим пројектима са Кинезима имамо око 60 посто српских компанија".
На констатацију да успех овог пројекта зависи и од Македоније и Грчке, из чије луке Солун креће кинеска роба за Европу, Михајловић је рекла да је то међународни пројекат и зато је и потписан уговор са Македонијом, док је Кина разговарала са Грчком која прихвата могућност таквог коридора.
Србија би за изградњу пруге Београд – Будимпешта требало да издвоји између 350 и 400 милиона евра, каже потпредседница Владе Србије Зорана Михајловић.
Без задуживања
Михајловићева, која је и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, је за Политику казала да се држава за финансирање тог инфраструктурног пројекта неће задуживати и да рачуна да ћемо наш део покрити средствима из приватизационих прихода.
"То је у складу са договором са ММФ-ом да новац добијен у приватизацији не дамо на потрошњу, већ да улажемо у пројекте попут овог. Део градње пруге покриће се и из руског кредита", рекла је министарка.
Према њеним речима, српски део коштаће између 350 и 400 милиона евра, али ће студија о изводљивости дати последњу суд о томе.
Прочитајте: