Због рекламације, умало батине
КРАГУЈЕВАЦ - Крагујевчанка Гордана Рапаић доживела је непријатност, а запрећено јој је и тужбом, када је јавно изнела рекламацију на квалитет обуће коју је купила од продавца на друштвеној мрежи Фејсбук.
У Организацији за заштиту потрошача у Крагујевцу кажу да купци морају да буду опрезни од кога купују, јер нема могућности за законску заштиту потрошаца када купују од физичких лица.
Гордана је почетком овог месеца купила ципеле од оглашивача на друственој мрежи Фејсбук који је на својој страници написао, између осталог, да има највећи избор одеће и обуће у Србији, као и да купац плаћа робу по пријему.
"Обавила сам куповину ципела, али када су стигле нису биле исте, односно једна је била са фелером", рекла је Рапаићева и додала да јој није први пут да наручује робу online, али да јесте прво лоше искуство.
Додаје да на тај начин купује, тек када види да други препоручују или лајкују, сматрајући да је то на неки начин потврда да је продавац поуздан.
Бес је био прва њена реакција, када су ципеле стигле на кућну адресу, јер, како наглашава, једна је била видно улубљена, због чега је одмах писала продавцу, који, како је касније сазнала, није евидентиран на сајту Агенције за привредне регистре.
"Обратила сам им се на страници на Фејсбуку а они су врло бурно реаговали и рекли да ако имам примедбу треба да им пишем у инбокс а не на зиду странице. Чак су ми скренули пажњу да сам дрска што сам то урадила и да због те моје дрскости неће да ми замене ципеле, те и да је то њихова добра воља", прича Рапаићева док показује преписку са продавцем.
Потом је, додаје, тражила да јој врате новац и да ће консултовати закон и адвоката, на шта су јој запретили тужбом. Поруку у којој су јој написали "да ако се и мало разуме у закон, да припази на претње да случајно адвокат не би закуцао на њена врата који ће је скупо коштати", објавила је Рапаићева на профилу на Фејсбуку, како би упозорила друге, потенцијалне купце.
Председник Организације за заштиту потрошаца у Крагујевцу Зоран Николић у изјави Танјугу је рекао да потрошачи морају да буду обазриви јер нема законске заштите потрошача када купују робу од физичких лица, што је веома чест случај на појединим друштвеним мрежама.
"Путем друштвених мрежа се продаје све и свашта - одећа, обућа, шминка, козметика, парфеми, дакле све. Купац мора да се информише од кога купује како се не би десило да на крају схвати да је купио од физичког лица", рекао је Николић и додао "да је то исто као да је купио робу на основу малих огласа, на бувљој пијаци, или посредством других комуникација".
Николић оценује и "да је продаја на појединим друштвеним мрежама чист криминал" те да потрошач мора да буде опрезан. "То је технолошки криминал и тиме треба да се бави полиција, пре свега тузилаштво. Треба цела држава да се бори против тога, јер то је сива економија. Од продаје робе на црно не пати само потрошач већ и држава", нагласио је Николић.
Погледајте и:Колико кошта празнична трпеза? (АНКЕТА)
СЛАВЉЕ И СМРТ У ИСТОМ ХОТЕЛУ: Једна ноћ у Хајату о којој бруји Србија!
СИН ТАЈКУНА ПРЕВАРЕН: Марко дао 300.000 евра да избегне суд!