До 2026. године очекује се више од милион дронова на небу
Интересантно...
До 2026. више од милион дронова могло би да извршава малопродајне испоруке, у поређењу са 20.000 колико је данас, показала је нова анализа компаније Гартнер. Дронови су имали своју улогу у одговору на пандемију коронавируса и то би могло убрзати њихово дугорочно усвајање у широком спектру сектора.
Градски челници имају кључну улогу у усвајању и распоређивању, изјавио је Педро Pacheco, сениор директор аналитичар у Гартнер-у, за Цитиес Today. Примера има много па тако током кризе COVID-19, дронови су коришћени за испоруку лекова и тест узорака на удаљеним локацијама у Гани, Руанди, Чилеу и Шкотској. Дронови ће од данас испоручивати личну заштитну опрему и залихе тимовима у првим борбеним редовима у Северној Каролини. Дронови се такође користе у неколико градова широм света за праћење поштовања безбедносних мера везаних за вирус, као и за прскање дезинфекционих средстава у Индији и Кини.
Можда су покрадени планови прототипа ракете из Mitsubishija
ЛОШЕ ВЕСТИ ЗА ЉУБИТЕЉЕ АЈФОНА: Нови модел 12 неће изаћи у СЕПТЕБРУ - Компанија издала саопштење
ЗА ОВО НЕКО МОРА ДА ОДГОВАРА: Инстаграм направио ВЕЛИКУ ГРЕШКУ! Ако вам је ОВО ОБРИСАНО пријавите грешку
Ове примене могу показати како дронови могу да омогуће бржи транспорт робе и како, уз друге испоруке робота, могу да поремете транспорт и мобилност невезано за COVID-19, рекао је Pacheco. Прошле године ДХЛ је покренуо пројекат доставе дроновима како би се изборио са изазовима испоруке у градским областима Кине. ДХЛ тврди да услуга смањује време испоруке са 40 на осам минута за удаљеност од осам километара и може да уштеди трошкове и до 80% по испоруци, уз смањену потрошњу енергије и нижи степен аеро загађења у поређењу с друмским превозом.
Проблеми имплементације у градовима
Уз бројне нове примене дронова у градовима, постоји неколико проблема које урбанисти и званичници треба да размотре. Pacheco напомиње да регулација остаје једна од главних препрека за усвајање технологије дронова. „У САД-у и Кини постојала су одобрења за хитне употребе дронова у сврхе везане за COVID-19“, прокоментарисао је. „Чак и ако раде у ванредном режиму, они отварају врата за много више у будућности. Ово је прилика да се регулаторима, организацијама, па чак и грађанима покаже да су дронови, укључујући и дронове за доставу, веома корисно решење за неколико критичних мисија, које могу само да убрзају будуће усвајање.“
Градови такође морају да се баве проблемима приватности који се односе на дронове. Суд у Паризу недавно је обуставио употребу надзора дроновима ради надгледања поштовања мера везаних за COVID-19, позивајући се на недоумице у вези са приватношћу. Полицијска управа Westport у Конектикату такође је одбацила планове за коришћење дронова ради примене социјалне дистанце и откривања симптома COVID-19 након забринутости грађана и група за грађанске слободе. Приватност и зоне где се не лети „градови или владе треба да одреде централно и да применити их на операторе дронова“, коментарисао је Pacheco.
Градови такође морају да играју улогу у сигурности и да пазе да дронови и њихов терет не буду жртве вандализма или крађе, а званичници би требало да размотре да на располагању буду места утовар пошиљи и спуштање пакета дроновима, додао је Pacheco.