ФЕЈСБУК У ПРОБЛЕМУ: После уредбе о ауторским правима, проговорио Марк Закерберг
Воле да узму, не воле да дају.
Пошто је Европски парламент усвојио прелиминарну уредбу о измени правила о ауторским правима старим 20 година, који ће натерати компаније попут "Гугла" да плате издавачима и уметницима за коришћење онлајн њиховог рада, неколико дана касније огласио се и власник и основач највеће друштвене мреже на свету - Марк Закерберг. Он је изјавио како верује да друштвена мрежа и Интернет треба да буду регулисани законом. За то је потребно да се владе и регулаторна тела више укључе у ову проблематику.
Закерберг је објаснио да је неопходно извршити регулисање четири кључне области: штетни садржај, интегритет избора, приватност и преносивост података.
- Сваки дан доносимо одлуке о томе шта је штетан говор, шта представља политичко оглашавање и како спречити софистициране сајбер нападе - изјавио је Закерберг за Вашингтон Пост и додао да ако би требало кренути од нуле, онда није логично да компаније доносе саме одлуке о овим питањима.
Он мисли да је битна улога владе и регулаторних када су у питању друштвене мреже и Интернет.
- Ажурирањем правила за Интернет можемо да сачувамо оно што је најбоље - слободу да се људи изразе и да предузетници граде нове ствари, а да истовремено заштитимо друштво од штете која превазилази све границе - објашњава Закербрг.
Владе би требало да се укључе највише због заштите права слободних избора. Власник Facebook-a је већ направио значајне промене око политичких огласа.
Током избора за Европски парламент који ће се оџати у мају, Facebook је већ обелоданио одлуку да ће сви оглашивачи у Европској унији бити подвргнути строжијим правилима, што ће захтевати документе који потврђују њихов идентитет да не би дошло до уплитања "страних тела". Сви огласи који се односе на политику ће бити јасно назначени, а укључиваће и навођење оних који су их финансирали. Било која реклама која није правилно регистрована ће од средине априла бити блокирана.
- Одлучивање о томе да ли је оглас политички није увек једноставно. Наши системи би били учинковитији уколико би постојале правне уредбе које их подржавају и које прецизирају јасне норме - каже Закербрг и додаје да би тако била јасна верификација актера, јер се онлајн закони пре свега односе на личност из сфере политике, а не на странке и политичка питања. Јасан је у ставу да то мора да се побољша.
- Неки закони се примењују само током избора, а информативне кампање су непрестане. Важно је и питање колико политичке кампање користе податке и таргетинг (циљање) - упозорава Закерберг.
Он је истакао како би законодавство требало да се подигне на виши ниво да би увек могло да се има у виду какве су стварне претње и како би се поставили стандарди за целу индустрију.
За сада Facebook ствара независно тело које ће примати жалбе на рад компаније и непристрасно реаговати.