НЕВЕРОВАТНО: Google спрема једну од највећих промена у историји овог претраживача, а ОВО ЈЕ РАЗЛОГ
Ове промене, како се надају у Google-u, трансформисаће начин на који користимо интернет претрагу.
У покушају да се супротстави свеприсутном дигиталном шуму, Google је најавио промене које ће, према речима Лили Реј, више директорке за СЕО у маркетиншкој агенцији Амсиве, представљати "једно од највећих ажурирања у историји претраживача". Ове промене, како се надају у Google-u, трансформисаће начин на који користимо интернет претрагу.
САМИ СЕ ЈАВИЛИ: Ми смо срушили Facebook и Инстаграм
ПРИПАЗИТЕ: Нови вирус краде ваше лице - Ево шта може с њим, и како да се заштитите
У недавно објављеном блог посту, Google тврди да ће предстојеће промене смањити присутност "нискоквалитетног, неоригиналног садржаја" у резултатима претраге за 40%. Фокусирање на оно што компанија назива "злопотребом садржаја на велико" има за циљ да смањи количину чланака и блог постова који преплављују интернет с намером манипулисања претраживачима.
Панду Најак, потпредседник Google-a за претрагу, истиче да је добар пример ове злоупотребе тзв. "спам са некролозима", где појединци покушавају да зараде константним објављивањем лажних умрлица, понекад чак и на друштвеним платформама као што је YouTube. Ово је постало још горе са употребом алата за генерисање текста заснованих на вештачкој интелигенцији.
Google посебно циља праксу познату као "доменско сквотирање", где појединци купују сајтове препознатљивих имена да би профитирали од њихових репутација, често замењујући оригинално новинарство са АИ генерисаним чланцима. Овај проблем није нов, али је постао све израженији са појавом алата за генерисање текста.
Поред доменског сквотирања, нова политика Google-a фокусираће се и на елиминисање "злоупотребе репутације", где иначе поуздани сајтови дозвољавају објављивање сумњивог спонзорисаног садржаја. Google даје сајтовима рок од 60 дана да ускладе своје праксе са новим правилима, пре него што почне да примењује строжије мере.
Неки стручњаци за СЕО изражавају опрезни оптимизам у погледу ових промена, надајући се да ће оне вратити ефикасност Google претраге на ниво какав је некада био. Ипак, као што каже Реј, "морамо сачекати и видети шта ће се десити".