Не наседајте на ову Facebook превару – ОСТАЋЕТЕ БЕЗ ПРОФИЛА!
Опреза на интернету никада довољно, па корисници увек морају да пазе како не би кликнули на неки погрешан линк, па чак и ако он долази од њихових пријатеља или родбине.
На најпопуларнијој друштвеној мрежи на свету вребају разне опасности па корисници увек морају да буду опрезни приликом кликтања на линкове, комуникације с непознатим особама, а поготово договарањем куповине и продаје, и преко Facebooka и уопште на интернету. Једна од превара која је раније била честа, а показала се прилично делотворном односи се на лажне информације о нечијој смрти.
Такве линкови, с насловима попут "види ко је умро" или "нећеш веровати ко је умро", објављују се као статуси или се шире у приватним порукама, а како се у њима не спомиње ко је умро, корисници често нити не размишљајући кликну на њих. Тада почињу њихови проблеми јер се на такав начин шире вируси, може доћи до преваре, крађе података и слично.
Таква превара је поновно актуелна на Facebooku и тренутно су на удару аустралијски корисници, али свакако је потребно да будете опрезни у случају да слични линкови почну да се шире на другим територијама.
Након што корисници на Messengeru добију поруку "види ко је умро", морају да кликну на линк који води на страницу на којој се наводи да, ако желите да прочитате вест, потребно је да упишете своје корисничко име и лозинку с Facebooka. Тиме их, наравно, предајете преварантима, а у истом тренутку корисници који упишу те податке одјављују се с Facebooka и више немају приступ свом профилу. Такође, на овај начин долази и до преузимања малициозног програма који може да прати кориснике и краде њихове осетљиве податке.
Проблем због којег је ова превара уверљива јесте у томе што, након што неко наседне на њу, иста порука се шаље преко Messengera особама с њихове листе контаката, па они неопрезнији примаоци неће ни размишљати о потенцијалним опасностима јер им поруке долазе од пријатеља или родбине.
Оно што је потребно да корисници знају је да никада не смеју да уписују своје податке с Facebooka како би прочитали неку вест коју су добили преко линка и морају добро да размисле пре него што отворе такве линкове.
Ова правила не важе само за Facebook, већ и за све сервисе, платформе и слично које користите на интернету. Опрез увек мора да буде присутан, а посебно у ситуацијама у којима морате да уписујете своје личне податке.