ПРВИ ВЕЋИ РЕЗУЛТАТИ: YouTube постаје озбиљан конкурент ТикТоку
YouTube већ неко време покушава да се трка са ТикТоком, а чини се да сада стижу и озбиљнији резултати ових покушаја.
YouTube Схортс, кратки клипови којима ова платформа хоће да се такмичи против ТикТока, постају све значајнији део програма монетизације - више од четвртине YouTube канала зарађује новац управо од њих, рекли су из компаније.
Ова вест долази нешто више од годину дана након што је YouTube почео да дели приход од огласа са креаторима који снимају Схортс. Тренутно, више од три милиона људи је у партнерском програму, па је број оних који зарађују од Схортса око 700-800 хиљада.
Пошто се огласи на Схортсу појављују између клипова у фиду, подела прихода је другачије структурисана него за садржај дужег формата - сабира се и онда дели између креатора који испуњавају услове на основу фактора као што су прегледи и лиценцирање музике.
За сада је, међутим, нејасно колико креатори заправо зарађују од Схортса у поређењу са другим програмима монетизације на платформи. YouTube је одбио да подели детаље, али је рекао да је компанија исплатила 70 милијарди долара креаторима у последње три године.
ТикТок, који покушава да се директније такмичи са YouTube-om подстичући дуже видео снимке, суочава се са потенцијалном забраном у САД. Иако је ово још на дугом штапу, није искључено потпуно, па би у том случају YouTube привукао бивше ТикТок кориснике и креаторе.