50 година након премијере, један од најбољих српских филмова осветлао образ на фестивалу у Кану
Остварење Александра Саше Петровића једино је приказано у званичном програму „Кански класици“, пола века након премијере и освајања награде жирија, а осталих наши седам филмова остали су на маргини.
Филм „Скупљачи перја“ осветлао је образ наше кинематографије на овогодишњем Канском фестивалу, који је синоћ затворен доделом награда.
Остварење Александра Саше Петровића једино је приказано у званичном програму „Кански класици“, пола века након премијере и освајања награде жирија, а осталих наших седам филмова остали су на маргини.
- Србија већ 20 година нема филм у главном програму Кана. „Скупљачи перја“ свакако су наш најбољи филм - рекао је публициста и филмски критичар Милан Влајчић.
ДОДЕЉЕНЕ "ЗЛАТНЕ ПАЛМЕ" У КАНУ: Чак је и добитник био изненађен наградом (ФОТО)
На Канском фестивалу више нема места ни за Емира Кустурицу, а последњи велики успех постигло је деведесетих година његово остварење „Подземље“, које је однело Златну палму.
Србију је као и пре пола века достојно представила Оливера Катарина, која је на одушевљење присутних на пријему организованом у част поновне канске пројекције култног Петровићевог филма запевала у свету и даље препознатљиву песму „Ђелем, ђелем“.
На 70. Канском фестивалу приказан је филм #SkupljačiPerja, 50 година након премијере и тријумфа филма на овом фестивалу.#ArsArtifex 18:00 pic.twitter.com/iUTgKJwgGK— Радио Београд 202 🎧 (@Beograd202) May 25, 2017
- Само једна сцена била је довољна да се Оливера упише у историју светског филма. Са много страсти, емоција, без пољупца, створена је антологијска сцена. Сасвим сигурно једна од најзначајнијих у европској кинематографији - записали су медији у Француској.
Југослав Пантелић, нови директор Кинотеке, главни је кривац за повратак нашег филма у Кан.
- Урађена је нова копија, што ће изазвати поновно интересовање за овај филм, који је крајем прошле године у избору који је организовала Југословенска кинотека заузео друго место на листи стотину најбољих српских филмова 20. века - изјавио је Пантелић.
Он је најавио да ће институција на чијем је челу наставити и у наредном периоду да пласира бисере српске кинематографије у класичним програмима цењених светских фестивала.
- То ће извесно бити још једна одскочна даска за поновну светску промоцију овог Петровићевог класика. Према информацијама које имам, учешће у програму „Кански класици“ „Скупљачима перја“ већ је обезбедило поновну биоскопску дистрибуцију у Француској, која је заказана за октобар - закључио је Пантелић.