Главни програм на Сомборском филмском фестивалу у знаку домаћег и европског филма
На репертоару Трећег сомборског филмског фестивала ће се наћи 15 филмова у пет селекција: Главни програм, Селекција младих аутора, Панорама шведског филма, Кад би Сомбор био Холивуд и Филмски матине за децу, а селектор програма је Дејан Дабић
У оквиру трећег издања Сомборског филмског фестивала, који се ове године одржава од 13. до 16. јула у организацији Културног центра „Лаза Костић” Сомбор, Главни програм ће представити пет остварења из наше земље и Европе: „Концентриши се, баба“ Пјера Жалице, „Оаза“ Ивана Икића, „Матер“ Јуре Павловића, „Ундине“ Кристијана Пецолда и „Зној“ Магнуса фон Хорна. Жири главне, такмичарске селекције, чине глумац Петар Стругар, глумица Марија Бергам, и филмски продуцент Филип Фети Даутовић.
Дејан Дабић, селектор фестивала, о Главном програму каже: „Овогодишњи главни такмичарски програм, како би спортски новинари рекли, биће спој младости и искуства, али свакако да је реч о остварењима са значајним фестивалским и стручним референцама, али и потенцијалом да буду занимљиви и истинским филмофилима. У фокусу већине филмова је потреба за налажењем истинске љубави, али су ту и филмови који се баве личним и породичним преиспитивањима. Већина филмова са савременом тематиком, али ту су и филмови из блиске прошлости, без великих историјских тема. Као да су се аутори одлучили да главни јунаци, пре свега, буду обични људи”.
Радња филма „Концентриши се, баба“ догађа се у априлу 1992. године уочи рата у СФРЈ. Многобројна породица која живи широм некадашње заједничке државе, окупља се у Сарајеву око постеље старе мајке која је на самрти, али прогноза породичног лекара да је њена смрт питање минута, претвара се у сате, а на крају и у дане. Почињу сплетке око наследства, а нарочито око велике породичне куће у Сарајеву. Интриге већини чланова породице постају важније од застрашујућих знакова надолазеће катаклизме. Филм је отворио прошлогодишњи Сарајево Филм Фестивал.
Филм „Оаза” прати троје протагониста у институцији за младе са посебним потребама, Марија се убрзо спријатељи са подједнако неустрашивом девојком Драганом. Када постане јасно да су обе заљубљене у повученог младића Роберта, њихов однос бива угрожен и постепено прераста у опасну игру жмурке са циљем да се он освоји. Филм је имао премијеру на фестивалу у Венецији 2020. године, где је добио награду Лабел Еуропа Цинемас, а на овогодишњем Фесту проглашен је и најбољим филмом главног такмичарског програма.
У филму „Матер”, након година проведених у Немачкој, Јасна се враћа у Хрватску како би се бринула о мајци, која је на самрти. Мајчино ослабљено тело чак и приковано за кревет зрачи застрашујућим ауторитетом који се надвија над свима у њеној близини. Како дани пролазе, Јасна се заплиће у мрежу замерања од којих је очајнички покушавала побећи. „Матер“ је дебитантски целовечерњи играни филм аутора Јуре Павловића који је за краткометражни играни филм „Пикник“ својевремено добио награду Европске филмске академије, а хрватски критичари прогласили су га и за најбољи хрватски филм у прошлој години.
„Ундине” је филм о историчарки која ради као кустоскиња у једном од музеја у Берлину. Нестварно лепа, зна све о Хумболт Форуму, а начин на који износи своје знање о историји града који је изграђен на мочвари, посетиоцима музеја је импресиван. Њена стара љубав Јоханес одлази и цео њен свет се распада. Сасвим случајно упознаје Кристофа, рониоца који ради на подводним истраживањима. Заљубљује се у њега и чини се да нови живот за њу тек почиње. Филм је добио награду ФИПРЕСЦИ на фестивалу у Берлину, а номинован је и за награду Европске филмске академије док је главна глумица Паула Бир награђена наградом Европске филмске академије и наградом за најбољу глумицу на фестивалу у Берлину.
Филм „Зној” о усамљености и потреби за интимношћу у време друштвених мрежа, имао је премијеру на online филмском фестивалу у Кану 2020. године. Прати живот инфлуенсерке и фитнес инструкторке, Силвије Зајец. Она је згодна, популарна, окружена верним сарадницима и пратиоцима, али у стварности и сама трага за љубављу и нежношћу. Продуцент филма сматра да ово остварење поставља бројна питања у доба инстаграм ере, а једно од важнијих је - „да ли љубав у животу може бити замењена бројем лајкова на друштвеним мрежама?“
На репертоару Трећег сомборског филмског фестивала ће се наћи 15 филмова у пет селекција: Главни програм, Селекција младих аутора, Панорама шведског филма, Кад би Сомбор био Холивуд и Филмски матине за децу, а селектор програма је Дејан Дабић. Поред филмских остварења, посетиоци фестивала ће моћи да уживају и у пратећем програму, у оквиру којег ће се одржавати промоције књига, филмова, радионице и концерти.
Улаз на све програме трећег издања Сомборског филмског фестивала је бесплатан, а филмови и пратећи програми ће се одржавати у Атријуму Градске куће, Дворишту Градског музеја Сомбор, Кабареу Народног позоришта Сомбор, и на Тргу Светог Ђорђа.